اجرای ششمین سوگواره تعزیه‌ و مرثیه‌خوانی در تیمچه حاج شهباز بیجار


اجرای ششمین سوگواره تعزیه‌ و مرثیه‌خوانی در تیمچه حاج شهباز بیجار

گروه فرهنگی- ششمین سوگواره تعزیه و مرثیه خوانی امام حسین(ع) با حضور گروه‌های برتر تعزیه‌خوانی کشور به مناسبت اربعین حسینی دیروز، 29 مهرماه در تیمچه حاج شهباز بیجار اجرا شد.

اجرای ششمین سوگواره تعزیه‌ و مرثیه‌خوانی در تیمچه حاج شهباز بیجار

به گزارش ایکنا از کردستان، عباس محمدمرادیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار دیروز، 29 مهرماه در حاشیه اجرای این تعزیه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: ششمین سوگواره تعزیه و مرثیه با عنوان راویان عشق با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار برگزار شد.
وی افزود: این مراسم با دعوت از گروه عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) و با دعوت از گروه برتر کشوری با سرپرستی مجید نظیفی دیروز، 29 مهرماه مصادف با۲۲صفر۱۴۴۱ در محل تیمچه حاج شهباز بیجار برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار بابیان اینکه در این مراسم تعزیه شهادت قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) اجرا شد، بیان کرد: ترویج فرهنگ عاشورایی، انتقال مفاهیم و جلوه‌های زیبایی از ایثار و جان‌فشانی درراه مبارزه حق علیه باطل و پاسداشت میراث معنوی تعزیه‌خوانی ازجمله اهداف ششمین تعزیه و مرثیه راویان عشق است.
وی احیای فرهنگ حسینی بین جامعه و آشنایی مردم با واقعه عاشورا در قالب هنر تعزیه را ازجمله اهداف این سوگواره برشمرد و اعلام کرد: درواقع هنر تعزیه خاستگاه طرح واقعه جان‌گداز عاشورا بین قشر جوان و نوجوان است.
محمدمرادیان عنوان کرد: تعزیه در فرهنگ مردم بیجار از اهمیت و توجه ویژه‌ای برخوردار است که مورد استقبال ویژه همشهریان به‌ویژه جوانان از این ویژه‌برنامه فرهنگی مذهبی قرار گرفت.
وی یادآور شد: این تعزیه دلاورمردی ها و رشادت‌های سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ویارانش در دشت کربلا و واقعه عاشورا و رویارویی آنان با دشمنان را به نمایش گذاشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل