رونمایی از ترکیب منتخب هفته هفتم لیگ برتر؛ سبقت تراکتور از سرخابی‌های پایتخت با افندی


رونمایی از ترکیب منتخب هفته هفتم لیگ برتر؛ سبقت تراکتور از سرخابی‌های پایتخت با افندی

تهران- ایرنا- تراکتور تبریز در جمع بهترین‌های هفته هفتم رقابتهای لیگ برتر فوتبال ایران گوی سبقت را از سرخابی‌های پایتخت ربود.

هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر به اتمام رسید و ۲۰ گل وارد دروازه تیم‌ها شد. سپاهان و تراکتور به یکه‌تازی خود ادامه دادند؛ خوزستانی‌ها درخشیدند و سرخابی‌های پایتخت نیز با شکست خودروسازان به پیروزی‌های ارزشمندی دست پیدا کردند. در قعر جدول هم گل‌گهر و شاهین به اتفاق ذوب‌آهن بدون تحرک باقی ماندند. در ادامه با ترکیب منتخب این هفته همراه باشید.

دروازه‌بان:

ناصر سالاری(صنعت نفت آبادان): دروازه‌بان باتجربه صنعت‌نفت آبادان در شبی که تیمش چندان بازی خوبی را به نمایش نگذاشت؛ موفق شد با ۲، سه واکنش به موقع و البته با چاشنی خوش‌شانسی هنگام پنالتی محمد ابراهیمی، یک امتیاز ارزشمند را از جم به ارمغان بیاورد. اوج کار سالاری وقتی بود که ضربه سر مهاجم پارس را از کنج دروازه به طرز حیرت‌انگیزی بیرون کشید و نزدیک بود خودش هم دچار آسیب‌دیدگی شود. به غیر از سالاری سید حسین حسینی، ماکسیم کوویلتایا و محمد رشید مظاهری هم نمایش قابل توجهی دراین هفته داشتند.

مدافعان:

وریا غفوری (استقلال تهران): دعوت نشدنش به تیم ملی تلنگری بود برای اوج‌گیری مجددش. کاپیتان متعصب استقلال در دیدار برابر سایپا موفق شد بعد از ۳۶۳ روز از روی نقطه پنالتی گلزنی کند و طلسم گل نشدن پنالتی‌های آبی‌پوشان را از بین ببرد و همچنین پاس گل، گل چهارم را برای سجاد آقایی ارسال کند. وریا در بازی قبل مقابل فجرسپاسی هم نمایش ایده‌آلی داشت و حالا به همان بازیکنی تبدیل شده که سمت چپ تیم‌های حریف را به نا امن‌ترین منطقه ممکن تبدیل می‌کند.

ایوب والی (فولاد خوزستان): مدافع وفادار و ۳۲ ساله فولادی‌ها در بازی برابر ماشین‌سازی فرشته نجات تیمش شد و با به ثمر رساندن ۲ گل، مقدمات ۱۲ امتیازی شدن فولاد را فراهم کرد. والی با ۲ شوت دقیق، علیرضا حیدری را تسلیم کرد و نشان داد به جز امور دفاعی، در فاز تهاجمی هم می‌تواند به داد تیمش برسد.

عارف غلامی (استقلال تهران): چند ساعت قبل از بازی برابر سایپا توسط کمیته استیناف بخشیده شد. بر خلاف شجاع خلیل‌زاده، سرمربی استقلال از او در ترکیب تیمش استفاده کرد و غلامی هم مزد این اعتماد را داد. او در نیمه اول گل نخست تیمش را وارد دروازه نارنجی‌پوشان کرد و در ابتدای نیمه دوم بار دیگر با یک ضربه سر مقدمات گل دوم را فراهم کرد تا نشان دهد می‌تواند در هفته‌های آتی در بین بازیکنان اصلی جای داشته باشد. غلامی در کارهای دفاعی هم چند حرکت مثبت انجام داد که اوج آن در نیمه نخست بودکه در آخرین لحظه اجازه شوتزنی به مهاجم سایپا در داخل محوطه جریمه را نداد.

مهدی ترکمان (پارس جنوبی جم): حضور او در ترکیب منتخب هفته به یک عادت تبدیل شده است. لشکر یک نفره تیم فراز کمالوند در دیدار برابر صنعت نفت آبادان هم همه‌کاره تیمش بود. ترکمان در دفاع و حمله حضور به موقع داشت. یک پنالتی گرفت؛ چند بار با بازیخوانی از تیم حریف توپیگیری کرد و با ارسال‌های مواج خود مدافعین نفت را به دردسر انداخت. میلاد زکی پور و پیام ملکیان دیگر خوب‌های سمت چپ خط دفاعی بودند.

هافبک ها:

یوکیا سوگیتا (تراکتور تبریز): بعد از ۶ هفته نا امید کننده سرانجام توانست به همان بازیکن باکیفیت لیگ هجدهم تبدیل شود. هافبک ریز نقش تراکتور در هر ۲ نیمه خوب کار کرد. او در ۴۵ دقیقه دوم هم یک گل فوق العاده زیبا به ثمر رساند و هم نقش بسیار مهمی در به ثمر رسیدن گل دوم تی‌تی‌ها داشت. سوگیتا با این بازی مثمر ثمر خود برای بازیکنانی چون اشکان دژاگه خط و نشان کشید و نشان داد که دوست ندارد به نیمکت ذخیره‌ها برگردد.

مهدی ترابی (پرسپولیس تهران): در تمام حملات پرسپولیس مقابل پیکان اثرگذار بود. دعوت نشدن به تیم ملی به او هم برخورده بود. ترابی به تمام نقاط زمین سرک می‌کشید و همین میل شدید او به هجوم باعث شد تا گل اول را وارد دروازه حریف کند و بهترین گلزن پرسپولیس در این فصل شود. ترابی یکی از آغاز کنندگان کار گروهی منجر به گل دوم سرخپوشان هم بود.

سعید واسعی (پیکان تهران): تیمش باخت اما او در ترکیب بهترین‌ها قرار دارد. فقط به خاطر ایستگاهی فوق العاده‌اش هم نبود. سعید واسعی در اکثر دقایق بازی برابر پرسپولیس نمایش قابل قبولی داشت و نمره بالایی را گرفت. به جز چند صحنه که واسعی کار گروهی را فراموش کرد او در الباقی دقایق بازی هافبک‌ها و مدافعین پرسپولیس را با تکنیک بالای خود آزار داد اما به نظر کمی تنها می‌آمد.

محمد محبی (سپاهان اصفهان): عاقبت دعوت شدن به تیم ملی با ۲ پاس گل خودش را نشان داد. محبی یک بار در نیمه اول و یک بار در نیمه دوم توانست پایه ریز گل‌های تیمش باشد. او با اعتماد به نفس فراوان در سیرجان حضور پیدا کرد و نقش آفرینی کرد. محبی بی‌تردید از این به بعد نقشی به مراتب مهمتر در ترکیب طلایی پوشان خواهد داشت.

احمد نوراللهی (پرسپولیس تهران): تا به حال از او بازی بد ندیده‌ایم. احمد با بازوبند کاپیتانی پرسپولیس وظیفه خطیرتری را به عهده گرفته است. غیبت کمال هم نتوانسته در کارایی شماره هشت سرخپوشان خللی به وجود بیاورد. او بازهم در بزنگاه کمک حال تیمش شد و با یک ضربه سر هوشمندانه، گل سه امتیازی را وارد دروازه مهدی امینی کرد. نوراللهی در هر ۲ نیمه وظیفه رساندن توپ از دفاع به حمله را بر عهده داشت و نقش یک رابط را بازی می‌کرد. موقعیت عالی جونیور براندائو در نیمه اول ابتدا از روی پاس نوراللهی در زمین خودی آغاز شده بود.

مهاجم:

ساسان انصاری (تراکتور تبریز): سرانجام طلسم گل نزدن‌هایش را شکست. در ۲ دقیقه ۲ گل زد و در دقایق پایانی یک پاس گل هم برای هم تیمی ژاپنی‌اش ارسال کرد تا روز فوق العاده‌اش را تکمیل کند. یک ساسان انصاری آماده می‌تواند به تیم دنیزلی برای رسیدن به قهرمانی کمک شایانی کند؛ آن هم در روزهایی که کوین فورچون برای باز کردن دروازه رقبا خسّت به خرج می‌دهد. سامان نریمان‌جهان از ماشین سازی و امین قاسمی‌نژاد از شهر خودرو دیگر خوبهای این هفته بودند که از ترکیب یازده نفره جا ماندند اما نمایش خوبشان قابل تحسین است.

سرمربی:

مصطفی دنیزلی (تراکتور تبریز): انتخاب از بین استراماچونی و دنیزلی کار دشواری بود اما باید به پیرمرد ترکیه‌ای رای داد چرا که او تیمی را شکست داد که در خانه‌اش به کمتر تیمی باج می‌دهد. پرشورها به اندازه تمام ۶ بازی قبلی خود در قائمشهر گل زدند و مانند ۶ بازی پیشین دروازه خود را بسته نگه داشتند تا نشان دهند این بار برای رسیدن به قهرمانی و آرزوی دیرینه‌شان از همین حالا دست به کار شدهاند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!