بالندگی صنعت پتروشیمی با عبور از تحریم ها


بالندگی صنعت پتروشیمی با عبور از تحریم ها

کارشناس حوزه انرژی گفت:صنعت پتروشیمی با اتکا به مهندسین ایرانی توانایی عبور از محدودیت های بین المللی را دارد و طی چهل سال گذشته توانسته روند توسعه خود را حفظ کند.

اتاق خبر 24:
خودکفایی صنعت پتروشیمی در مواجه با تحریم‌های بین المللی میزان آسیب پذیری این بخش را کاهش داده است، به طوری که با خروج شرکت‌های خارجی از صنعت پتروشیمی کشور، شرکت‌های داخلی به سرعت جایگزین آن‌ها شدند و روند توسعه نیز ادامه یافت.
با توجه به نیاز پالایشگاه‌های ژاپن و کره جنوبی و برخی از مشتریان مواد پتروشیمی کشور، فروش این محصولات در شرایط مناسبی قرار گرفته است.
صنعت پتروشیمی نیازمند حمایت‌هایی از سوی دولت و مجلس است
عبدالرسول دشتی کارشناس حوزه پتروشیمی با اشاره به وضعیت صنعت پتروشیمی کشور اظهار کرد: صنعت پتروشیمی با اتکا به مهندسین ایرانی توانایی عبور از محدودیت های بین المللی را دارد و طی چهل سال گذشته توانسته روند توسعه خود را حفظ کند، از زمانی که موافقتنامه پتروشیمی ایران- ژاپن را امضا کردیم وظیفه توسعه فاز‌های پتروشیمی به شرکت‌های ایرانی واگذار شد.
این کارشناس حوزه پتروشیمی تصریح کرد:در اجرای پروژه ها به خصوص در بخش مهندسی راندمان کاری افزایش یافته و نیاز به کارگیری شرکت خارجی در انجام طرح های این حوزه به صفر رسیده است، در مهندسی تفضیلی، ساخت و نصب به خودکفایی ۱۰۰ درصدی رسیده ایم و تنها در بحث مهندسی اصولی که به نوعی نیازمند لایسنس بودیم با شرکای خارجی فعالیت کردیم به طوری که سفارش برای انجام پروژه در خارج از کشور به دست مان می رسد.
وی افزود: با شدت یافتن تحریم‌های بین المللی، صنعت پتروشیمی طلایه دار تامین نیاز‌های داخلی با اتکا به ظرفیت‌های کشور شد؛ در وهله اول شرکت های پتروشیمی ضمن اعتماد به صنایع داخلی بسیاری از پروژه ها را به بخش داخلی واگذار کرد و این اقدام سهم مهمی در افزایش خودباوری در کشور داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟