حمایت از استارتاپ‌ها در اولویت است


حمایت از استارتاپ‌ها در اولویت است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور: استارتاپ‌ها از زیرزمین‌ها اغاز به کار کرده اند و حوزه پول سازی است و ما هم از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

حمایت از استارتاپ‌ها در اولویت استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سورنا ستاری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و بنیاد ملی کارآفرینی گفت: اگر در صنعت فرهنگ شکست می‌خوریم یک دلیل آن است که شرکت‌های ما با ورود فیلم‌ها، بازی‌ها و نوشت افزار‌های خارجی با شکست مواجه می‌شوند.
وی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های استارتاپی برای توسعه کسب و کار‌ها حمایت می‌کند و زبان فارسی در حال حاضر نهمین زبان‌در فضای اینترنتی است.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: یک سایت ایرانی در جمع ۱۰۰ سایت پربیننده در جهان است و نشان می‌دهد که می‌توانیم با روش‌های نوین این فضا را توسعه دهیم.
از کارآفرینی با محتوای دیجیتال استقبال می‌کنیم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به روز تاسیس بنیاد ملی کارآفرینی با محتوای دیجیتال گفت: از این کار‌ها استقبال می‌کنیم.
محمد شریعتمداری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و بنیاد ملی کارآفرینی افزود: در اجلاس سازمان بین المللی کار ILO بحث بازار کار در جهان مطرح بود که نشان می‌دهد در تمام دنیا فضای جدیدی برای رونق کسب و کار ایجاد شده است.
وی افزود: امروز که تاسیس بنیاد ملی کارآفرینی با محتوای دیجیتال است می‌گویم که از این کار‌ها استقبال می‌کنیم چرا که در بحث اقتصادی اتفاق خوبی است.
آقای شریعتمداری گفت، در دنیا ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار گردش مالی صنعت سرگرمی است که ۱۲۰۰ میلیارد دلار مربوط به محتوای دیجیتال و ۲۶۰ میلیارد دلار مربوط به انیمیشن است و ۱۰ هزار میلیارد دلار هم حجم فعالیت درحال انجام است.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: به عنوان دولت نمی‌توانیم زیست بوم مناسبی در فضای کسب و کار ایجاد کنیم، اما از زیست بوم‌های ایجاد شده حمایت می‌کنیم.
ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار دیجیتال از وظایف شهرداری است
شهردار تهران گفت: وظیفه شهرداری در درجه اول حل مشکلات شهری و در درجه دوم آن است که فضایی را برای افراد در حوزه دیجیتال فراهم کند.
پیروز حناچی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و بنیاد ملی کارآفرینی گفت: سال ۹۶ هنگام انتخابات ۴۵ درصد از مردم به اینترنت وصل بودند.
وی افزود: از زمانی که مسئولیت شهرداری تهران برعهده گرفتم، توجه به زیرساخت و فراهم کردن شرایط کسب و کار از اولویت‌های شهرداری بوده است.
شهردار تهران ادامه داد: به عنوان نمونه در حال حاضر با شرکت‌هایی که در فضای کسب و کار سرویسی را ارائه می‌دهد، می‌توانید در هر جایی یک دوچرخه بگیرید و در هر نقطه دیگر دوچرخه را تحویل دهید.
آقای حناچی گفت: مشکل اساسی شهر تهران را که آلودگی هوا و ترافیک است می‌توانیم از این طریق کاهش دهیم و فضای کسب و کار بیشتری را هم فراهم کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...