کاهش تاخیر پروازهای اربعین


کاهش تاخیر پروازهای اربعین

تهران- ایرنا- هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام‌کرد که متوسط کل تاخیر پروازهای عتبات عالیات اربعین امسال تا پایان روز گذشته 15دقیقه بوده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که به 28 دقیقه رسیده بود، کاهش 53 درصدی داشته است.

«معصومه اصغرزاده» مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: هواپیمایی هما تا پایان روز ۲۹ مهر، تعداد ۲۳۰ پرواز از فرودگاه حضرت امام (ره)، ۸۸ پرواز از فرودگاه کرمانشاه و تعداد ۲۶ پرواز از فرودگاه ایلام انجام داده است.

وی گفت: با این تعداد پرواز، بیش از ۲۵ هزار زائر، در پروازهای رفت و برگشت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» جابجا شده‌اند.

به گفته مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، هما در عملیات انتقال زائران حسینی سال جاری، علاوه بر فرودگاه حضرت امام (ره) برای اولین بار از دو فرودگاه کرمانشاه و ایلام، پروازهایی را به مقصد فرودگاه نجف اشرف انجام داده است که برای انجام این پروازها از هواپیماهای ایرباس و اِی.تی.آر (ATR) استفاده کرد.

اصغرزاده اضافه‌کرد: در سال گذشته، در فاصله زمانی ۱۵ روزه ایام اربعین (۲۳مهر تا ۸ آبان )، تعداد ۷۸ پرواز برای جابجایی زائران حسینی توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی "هما "از فرودگاه امام خمینی(ره) به دو فرودگاه نجف اشرف و بغداد انجام شد که با توجه به انجام ۳۴۴ پرواز در فاصله ۱۵ روز ایام اربعین سال جاری ( ۱۲ مهر تا ۲۹ مهرماه )، افزایش ۴۴۰ درصدی در تعداد پروازها داشته است.

به گزارش ایرنا هما امسال با هدف حمایت از زائران اباعبدالله الحسین بلیت پروازهای خود در مسیر کرمانشاه- نجف و ایلام- نجف را زیر نزخ مصوب و به مبلغ ١میلیون و ٥٠٠ هزار تومان به فروش رساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در