ثبات و همگرایی: کمیسیون مستقل انتخابات امانتدار رای مردم است


ثبات و همگرایی: کمیسیون مستقل انتخابات امانتدار رای مردم است

تیم ثبات و همگرایی در یک اعلامیه گفته است که کمیسیون مستقل انتخابات امانتدار رای مردم است و باید در قبال حمله دیشب به مواد حساس کمیسیون موضع مسئولانه و قناعت بخش اتخاذ می کرد. در این اعلامیه آمده است: “موضوعی که تردیدها را بیشتر و ابعاد پیچیدگی قضیه را نمایان تر می سازد. جالب این جا است که اصل حمله و شکستن قفل آنقدر روشن و غیر قابل...

ثبات و همگرایی: کمیسیون مستقل انتخابات امانتدار رای مردم است

تیم ثبات و همگرایی در یک اعلامیه گفته است که کمیسیون مستقل انتخابات امانتدار رای مردم است و باید در قبال حمله دیشب به مواد حساس کمیسیون موضع مسئولانه و قناعت بخش اتخاذ می کرد.

در این اعلامیه آمده است: “موضوعی که تردیدها را بیشتر و ابعاد پیچیدگی قضیه را نمایان تر می سازد. جالب این جا است که اصل حمله و شکستن قفل آنقدر روشن و غیر قابل انکار است که کمیسیون ناچار میشود، داخل شدن افراد غیر مسئول به ساحات ممنوعه را سردی هوا عنوان کند.”

این اعلامیه افزود: “که این حمله، یک حمله سازمان یافته و در تبانی با تیم ارگ است. از این جهت نوعی کودتا علیه جمهوریت و دموکراسی و دستبرد به آرای مردم تلقی می گردد.”

تیم ثبات و همگرایی می گوید که ارزیابی های اولیه نشان دهند آن است که این حمله سازمان یافته است چون تعداد از دستگاه های بایومتریک که از روند شمارش خارج شده بود به دلیل مشکلات دیتایشان به دستگاه مرکزی انتقال نیافت و بنابر این تصور ما این است که با دستکاری های ماهرانه میخواستند حلقات متقلب دیتای این دستگاه ها را تغییر داده و امکان این نیز می رود که هر اتفاق دیگری در داخل بخش مربوطه صورت بگیرد.

در این اعلامیه همچنان آمده است: “خواست ما از کمیسیون مستقل انتخابات این است که از وارد کردن دیتای دستگاه‌های بایمتریک قرنطین شده و دستکاری شده، خود داری ورزیده و تلاش نکند که این روند ملی، به سمت بحران سوق داده شود.”

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد