کاهش جمعیت کیفری در گرو اشتغالزایی است


کاهش جمعیت کیفری در گرو اشتغالزایی است

مدیرکل زندان های گیلان برگشت سعادتمندانه مددجو به جامعه را در گرو خودکفایی و توانمندسازی زندانی دانست و گفت: اشتغال راهکاری هدفمند در کاهش جمعیت کیفری است.

به گزارش ایسنا، رضا محمدی اصل در حاشیه بازدید از مجموعه اشتغال و حرفه آموزی زندان لاهیجان، توسعه اشتغال و ایجاد درآمد مولد و پایدار برای زندانیان و همچنین خانواده هایشان را از اولویت های مهم سازمانی برشمرد و گفت: باید با همت مضاعف آموزش صنعت و فنی و حرفه ای را برای زندانیان جدی بگیریم و زمینه اشتغال زندانیان و خانواده های آنان را مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه زندانی بعد از آزادی باید فردی کارآزموده باشد تا بتواند به چرخه جامعه و کانون گرم خانواده ملحق شود، تصریح کرد: اشتغال راهکاری هدفمند در کاهش جمعیت کیفری است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان عنوان کرد: ایجاد مقدمات لازم برای اجرای برنامه های اشتغالزایی و حرفه آموزی باید با برگزاری نشست های علمی و ارایه راهکارهای مختلف عملی در راستای اهداف سازمانی باشد لذا نیازمند خرد جمعی و به روزرسانی کارگروه های اشتغال در زندان ها هستیم.

محمدی اصل، با بیان اینکه به زودی یک نشست تخصصی با حضور دستگاه ها و سازمان های وابسته در چارچوب قانون برگزار خواهد شد، گفت: باید در جهت دهی و شتاب بخشی به چرخه اشتغال زندانیان اثرگذار باشیم تا بتوانیم آنچه که باعث عملیاتی شدن کاهش جمعیت کیفری می شود را به منصه ظهور برسانیم.

وی برگشت سعادتمندانه مددجو به جامعه را در گرو خودکفایی و توانمندسازی زندانی دانست و خاطرنشان کرد: مددجوی خودکفا و توانمند بعد از رهایی با انگیزه بیشتر به سمت کارآفرینی قدم برمی دارد.

مدیرکل زندان های گیلان خاطرنشان کرد: زمانی که زندانی با حرفه و فن از زندان خارج شود و با شوق و لذت از حرفه خود در جامعه کسب درآمد کند، دیگر راهی برای برگشت نمی بیند و آینده ای جدید برای خود و خانواده اش می سازد که این مقوله در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی تراکتور مشخص شد