56 هزار زائر اربعین با ناوگان عمومی استان بوشهر جابه‌جا شدند


56 هزار زائر اربعین با ناوگان عمومی استان بوشهر جابه‌جا شدند

بوشهر- ایرنا- همزمان با آغاز طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از 10 مهرماه تاکنون 56هزار زائر در قالب یکهزار و 346 سرویس به مرز شلمچه و بالعکس جابه‌جا شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: این میزان جابه‌جایی زائر ۱۲ هزار نفر نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

سید حمیدرضا علم روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در طرح اربعین سال ۹۸، ۱۰۰ درصد ظرفیت ناوگان عمومی استان بوشهر برای جابه‌جایی زائران اربعین اختصاص یافت و این طرح با کمترین مشکل در استان انجام و رکورد کم سابقه‌ای در سال‌های گذشته از نظر تعداد زائر و سفر برای استان ثبت شد.

وی با اشاره به اجرای طرح نظارت و کنترل ناوگان برای ایمنی بیشتر زائران اربعین حسینی اضافه کرد: همه ناوگان اختصاص یافته برای جابه‌جایی زائران اربعین علاوه بر الزام به داشتن برگه معاینه فنی در مبدا سفر توسط کارشناس فنی کنترل و در طول مسیر با سامانه‌های ردیاب ناوگان (سپهتن) زیر پوشش مراقبت‌های ایمنی بودند تا کمترین مشکل برای زائران پیش نیاید.

علم اضافه کرد: علاوه برتمهیدهای ایمنی پیش‌بینی شده با اعزام همکاران و استقرار نمایندگی این اداره کل درمرز شلمچه به‌صورت لحظه‌ای و روزانه نیاز زائران به ناوگان احصا و رصد می‌شد و همین امر به تامین ناوگان لازم برای زائران کمک می‌کرد.

وی گفت: برای پشتیبانی از طرح اربعین و جابه‌جایی ایمن زائران، بخش راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز با ایجاد ۱۰ اکیپ گشت راهداری مجهز به انواع ماشین آلات سبک و سنگین در شمال استان و استقرار در محورهای منتهی به استان خوزستان خدمات لازم را برای پشتیبانی طرح اربعین فراهم کرد.

علم افزود: همچنین برای خدمت رسانی بهینه به زایران اربعین، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اعزام ۱۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین شامل لودر، بلدوزر، تانکر، غلطک وکامیون در احداث پارکینگ ۵۰ هکتاری در مرز شلمچه همکاری کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اضافه کرد: ۲ موکب ویژه پذیرایی از زایران اربعین حسینی هم در محورهای ارتباطی استان بویژه‌ در محورهای پرتردد دیلم به خوزستان و بزرگراه سیراف برای خدمت‌رسانی به زائران ایجاد شد.

علم گفت: بخش حمل و نقل استان با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند طرح اربعین را به‌گونه‌ای اجرا کرد که هم زائران بتوانند بموقع به سفر معنوی اربعین بروند هم مسافر سایر مسیرها به مشکلی برنخورند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان