نماینده ایلام: مدیریت خوب اربعین نتیجه تلاش شبانه‌روزی مسئولان است


نماینده ایلام: مدیریت خوب اربعین نتیجه تلاش شبانه‌روزی مسئولان است

ایلام- ایرنا - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: نحوه مدیریت اربعین امسال که منجر به خلق حماسه‌ای بزرگ شد نتیجه تلاش شبانه‌روزی مقامات ارشد استان، امام جمعه و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است و در این راه زحمات بسیار زیادی کشیده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سلام امینی روز سه‌شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان ایلام با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در خلق این حماسه عظیم در زمان کوتاهی بسیار موفق بودند، اظهار داشت: در مراسم حج که از هزار و ۴۰۰ سال پیش برگزار می‌شود حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر شرکت دارند در حالیکه در کنگره بزرگ اربعین در طول یک ماه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تنها از استان ایلام تردد کردند.

وی تاکید کرد: پذیرایی، ساماندهی و خدمات‌رسانی به این همه زائر در یک فرصت کوتاه زمانی کار آسانی نیست و مدیریت امسال در تردد زائران در استان ایلام و مرز مهران بسیار شایسته است.

وی افزود: افتخار بسیار بزرگی برای استاندار، مجموعه مدیران استان و دستگاه‌ها و نهادهاست که کار بسیار بزرگ و ماموریت بسیار سخت پذیرایی و تامین امنیت این حجم از زائران اربعین را به بهترین شکل به انجام رساندند و ثابت کردند که استان ایلام این توانایی را دارد که تردد این حجم از جمعیت را مدیریت کند.

نماینده ایلام تاکید کرد: حماسه بزرگ اربعین استان ایلام را به عنوان گذرگاه اصلی تردد زوار نه تنها در داخل کشور بلکه به کشورهای همسایه و جهان شناساند زیرا در بین زوار، زائرانی از کشورهای مختلف نیز از این مرز تردد داشتند.

امینی گفت: مرز مهران در انتخاب زائران برای تردد به عتبات عالیات و شرکت در کنگره عظیم اربعین، پیشانی مرزهای کشور و انتخاب اول است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت اربعین باید در دست مدیران استان باشد، افزود: سال‌های ابتدایی این اجازه به استان داده نمی‌شد اما امسال مدیریت اربعین در اختیار استان بود و دیگر افراد در هر سطحی از کشور حمایت و پشتیبانی می‌کردند و این اتفاق بسیار زیبایی بود که امسال در مراسم اربعین رخ داد.

وی یادآور شد: تا کنون تجربه‌های خوبی در زمینه مدیریت تردد زائران اربعین کسب شده است و مسئولان سایر استان‌ها برای الگوگیری از این مدیریت‌ها به مسئولان استان مراجعه کرده و خواستار استفاده از این تجربه‌ها شدند.

نماینده ایلام تاکید کرد: باید به مردم استان ایلام دست میرزاد گفت که همراهی بسیار بالایی داشتند و افتخار داشتندکه میزبان شایسته زوار امام حسین(ع) باشند.

به گفته استاندار ایلام، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار زائر اربعین از هشتم مهرماه مصادف با اول ماه صفر تا یک روز بعد از اربعین(۲۷ ام مهرماه) از مرز مهران تردد داشته‌اند.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس