تمامی محصولات وارداتی همدان صرف تولید شد


تمامی محصولات وارداتی همدان صرف تولید شد

همدان- ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه واردات کالای مصرفی به صفر رسیده است، گفت: تمام محصولات وارد شده مربوط به خطوط تولید، ماشین‌آلات و تجهیزات صنایع است.

مجید زرین دلاور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از رشد ۲۰ درصدی واردات استان خبر داد و افزود: در ۶ ماه گذشته ۱۶ میلیون دلار کالا وارد شده است که نسبت به پارسال همین موقع افزایش خوبی را نشان می دهد.

وی با یادآوری اینکه از ابتدای سال واردات کالای مصرفی استان به صفر رسیده است. اضافه کرد: تمام محصولات وارد شده مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات صنایع و کارخانه ها هستند که موجب رونق واحدهای تولیدی شده اند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: بخش صادرات استان سال گذشته رقم یک میلیارد دلار را در کارنامه خود ثبت کرد و دولتمردان برای امسال افزایش ۳۰ درصدی و رسیدن به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار را هدف گذاری کردند.

وی افزود: اگر چه همدان منطقه ای صنعتی نیست اما ظرفیت و توانمندی های بی شماری دارد که با تقویت و توجه بیشتر به آنها می توانیم در سال ۹۸ جهش صادراتی را تجربه کنیم.

به گفته زرین دلاور در نیمه نخست سال جاری ۶۴۳ میلیون دلار کالاهای گوناگون از این استان صادر شد که ۵۳ میلیون دلار از گمرک همدان و ۵۹۰ میلیون دلار آن از دیگر گمرک های کشور صادر شده است.

وی با اشاره به ۱۱۱ قلم کالای صادراتی در ۶ ماهه سال جاری افزود: سیم مسی بدون عایق، میلگرد عاج دار، فروسیلیس، کلینکر خاکستری، موتور کولر، وازلین صنعتی، کشمش، رب گوجه فرنگی و چینی های بهداشتی ۱۰ قلم کالای مهم سبد صادرات همدان را تشکیل می دهند.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خاطرنشان کرد: محصولات صنعتی ۶۷ درصد، کشاورزی ۱۷ درصد، معدن ۱۰ درصد، صنایع دستی کمتر از نیم درصد و محصولات شیمیایی پنج درصد کالاهای صادراتی از گمرک همدان را شامل می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج