3062 کودک زیر پنج سال کهگیلویه و بویراحمد طی امسال از سبدغذایی بهرمند شدند


3062 کودک زیر پنج سال کهگیلویه و بویراحمد طی امسال از سبدغذایی بهرمند شدند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 3062 کودک زیر پنج سال این استان در سال جاری، ماهیانه از سبدغذایی این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایسنا، "محمد نظری" در جمع خبرنگاران افزود: این نهاد به‌منظور رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال طرح هم‌سفره را در برنامه کاری خود اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۳۰۶۲ کودک زیر پنج سال از طرح هم‌سفره این نهاد بهره‌مند شده‌اند، اظهارکرد: در این زمینه یک میلیارد و ۲۲۴ میلیون تومان در قالب تهیه سبد غذایی به این کودکان اختصاص یافت.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کودکان زیر پنج سالی که به دلیل تغذیه نامناسب دچار اختلال در رشد هستند از طریق مراکز بهداشت شناسایی و برای دریافت سبد غذایی به‌منظور کمک به بهبود تغذیه آنان به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

نظری تصریح کرد: کودکان تحت حمایت این طرح در فاصله زمانی شش‌ماهه مورد پایش قرار می‌گیرند و در صورت بهبودی از چرخه حمایت خارج و کودکان دیگر جایگزین آنان می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سرانه هر کودک دچار سوءتغذیه در استان ۱۰۰ هزار تومان است، ادامه داد: سبدهای غذایی کودکان شامل مواد پروتئینی، لبنیات، حبوبات، برنج و روغن است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از مردم خیر و نیکوکار کهگیلویه و بویراحمد دعوت کرد تا کمیته امداد را در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف خود برای کمک به نیازمندان یاری کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ