دور جدید تلاش‌های خلیلزاد در بارۀ صلح افغانستان


وزارت خارجۀ امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که زلمی خلیلزاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان یک دور جدید از سفرهایش را به بروکسل، پاریس و مسکو برای گفتگو در مورد روند صلح افغانستان آغاز کرده است. به گزارش طلوع، انتظار می رود آقای...

وزارت خارجۀ امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که زلمی خلیلزاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان یک دور جدید از سفرهایش را به بروکسل، پاریس و مسکو برای گفتگو در مورد روند صلح افغانستان آغاز کرده است.
به گزارش طلوع، انتظار می رود آقای خلیلزاد در جریان بازدید از بروکسل و پاریس، با "شرکای هم‌فکر" امریکا از جمله اتحادیۀ اروپا، سازمان پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو و سازمان ملل متحد در پیوند به چگونگی سرعت بخشیدن به تلاش‌ها برای دستیابی به صلح در افغانستان صحبت نماید.

در مسکو قرار است خلیلزاد با همتایان روسی و چینی اش در مورد منافع مشترک که این کشورها میتوانند از پایان جنگ در افغانستان داشته باشند صحبت کند.
در همین حال، ینس استولتینبرگ، دبیرکل سازمان ناتو در دیدار با خلیلزاد، میگوید که این سازمان برای همکاری با افغانستان و یافتن یک راه حل سیاسی در این کشور همچنان متعهد باقی است.

از سویی هم، کی بیلی هاچیسون، سفیر دایمی امریکا در ناتو در صحفۀ تویترش نوشته‌است که زلمی خلیلزاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان امروز در مقر این سازمان به هم‌پیمانان امریکا دربارۀ اوضاع افغانستان، جزییات ارایه کرد.
در حالی که نزدیک به دو ماه قبل، جهان در انتظار شنیدن خبر امضای یک توافق‌نامه صلح میان نمایندگان ارشد امریکا و طالبان در دوحه پایتخت قطر بودند، دانلد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا به طور ناگهانی اعلام کرد که به مذاکرات صلح با طالبان پایان داده است.
ترامپ در آن زمان دلیل بیرون شدن از روند صلح با طالبان را وقوع یک حمله طالبان در شهر کابل عنوان کرد که در آن حمله دست کم دوازده تن به شمول یک سرباز امریکایی کشته شدند.

کد (9)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟