:: خالد صبارنه -تولید صابون نابلسی از روغن زیتون در فلسطین


:: خالد صبارنه -تولید صابون نابلسی از روغن زیتون در فلسطین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) ، کارگاه صبانه طوقان درسال 1972 درشهر نابلس احداث شد وهمچنان به کار تولید...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، کارگاه صبانه طوقان درسال 1972 درشهر نابلس احداث شد وهمچنان به کار تولید صابون با روغن زیتون ادامه میدهد. با وجود اینکه در این کارگاه صابون به روش سنتی تولید میشود اما تولیدات ان در جهان مشهور است.


برای تولید صابون نابلسی مراحل مختلفی باید طی شود...در مرحله اول مقادیر زیادی روغن زیتون حرارت داده میشود.روغن زیتون فواید طبی بیشماری دارد.پس از اینکه روغن زیتون به مدت 5 روز به شکل ملایم حرارت داده شد ، مواد اماده شده برای تولید صابون در محوطه ای صاف و وسیع ریخته میشود. پس از سفت شدن، صابون ها به اشکال و اندازه های یکسان بریده شده و پس از چیده شدن بر روی یکدیگر، باید به مدت دو ماه در معرض هوا قرار گیرند تا کاملا خشک شوند. پس از اینکه صابون ها خشک شد، انها را بسته بندی و روانه بازارهای داخلی فلسطین میکنند.البته مقادیری از صابونها به برخی از کشورهای عربی و اروپایی صادر میشود.
صابون نابلسی با ترکیب روغن زیتون بهترین شوینده طبیعی است وکسی که به سلامتی و زیبایی خود اهمیت میدهد و نمیخواهد از مواد شیمیایی استفاده کند، صابون نابلسی بهترین جایگزین است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان