بازداشت یک شاعر به علت انتقاد از رئیس کمیته سرگرمی عربستان


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (http://www.iribnews.ir) به نقل از روزنامه القدس العربی، یکی از حساب‌های کاربری مخالفان...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از روزنامه القدس العربی، یکی از حساب‌های کاربری مخالفان سعودی در توئیتر موسوم به بازداشت شدگان اندیشه از بازداشت یک شاعر عربستانی به علت سرودن قصیده‌ای علیه رئیس کمیته‌ای خبر داد که مأموریت این کمیته تازه تأسیس ترویج ابتذال در عربستان است و نامش را نیز کمیته سرگرمی گذاشته اند.
حساب کاربری بازداشت شدگان اندیشه افزود: در پی انتشار تصاویری از یک شاعر و انتقاد وی از اقدامات ترکی آل الشیخ در کمیته سرگرمی، این شاعر که حمود بن قاسی السبیعی نام دارد و همچنین فرد دیگری به نام قنصل سبیع که از قصیده سرایی وی علیه ترکی آل شیخ تصویر برداری کرده بود بازداشت شدند. السبیعی اقدامات وی را "مایه ترویج فساد و هرزگی" دانست.
این حساب کاربری که به امور زندانیان سعودی توجه ویژه‌ای دارد نوشت: السبیعی چند روز پس از کنسرت جنجال برانگیز موسیقی با حضور خوانندگان خارجی در قصیده‌ای چنین گفته بود:‌ای ترکی آل شیخ دست به اقداماتی پست و دیوانه وار زده ای.. خدا یار و یاور صابران است.. و آنانکه به این کار رضایت می‌دهند را لعن می‌کند.. سرگرمی‌های منحرف کننده تو، ما را مایه تمسخر کرده و باعث شده است کسانی به ما بخندند که روزگاری ما به آن‌ها می‌خندیدیم".
ترکی آل الشیخ مشاور دربار پادشاهی عربستان، کنسرت ریاض را در یازدهم اکتوبر افتتاح کرد. این کنسرت ۷۰ روز و تا اواسط دسامبر ادامه خواهد داشت و شامل مسابقات و برنامه‌های به اصطلاح تفریحی خواهد بود که برای عربستان بیگانه و نامأنوس است و در آن صحنه‌هایی به چشم می‌خورد که کسی حتی فکرش را هم نمی‌کرد روزگاری در عربستان و به طور رسمی، شاهد چنین مراسمی باشد.
رئیس کمیته سرگرمی عربستان با ایجاد تحول در سنت‌های جامعه عربستان و عادات و عرف‌های این کشور، به شدت مورد انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی مختلف و مخاطبان رسانه‌ها قرار گرفته است.
به گفته منتقدان، آل الشیخ به بهانه اینکه می‌خواهد کشور را به یکی از مراکز گردشگری جهان تبدیل کند به شدت در تلاش است هویت محافظه کارانه عربستان را تغییر دهد و این کشور را به نسخه دیگری از امارات و به ویژه ابوظبی و دبی تبدیل کند. میل و اشتیاق به ایجاد سرگرمی در عربستان در حالی است که این کشور تقریبا در دو سال گذشته، شاهد بازداشت صد‌ها عالم، فعال و حقوقدان بوده است که تلاش کردند مخالفت خود را با تغییرات عربستان اعلام کنند و برخی فعالان حقوق بشری روشن شدن سرنوشت این افراد و رعایت عدالت درباره آنان را خواستار شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!