مجریان سیما پایش می شوند


مجریان سیما پایش می شوند

رئیس ستاد حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسی با اشاره به فعال و دقیق شدن سازمان صدا وسیما در حوزه پایش و نیز لزوم استفاده مجریان از کلمات فارسی، از پایش مجریان این سازمان به صورت جدی از امروز خبر داد.

مجریان سیما پایش می شوندبه گزارش فانوس، مسعود احمدی افزایی روز سه شنبه در دومین هم اندیشی ستاد حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسی که با حضور اساتید این حوزه در سالن همایش شبکه آموزش در حال برگزاری است، اظهار داشت: صداوسیما پس از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره موضوع فرسایش زبان فارسی، عزم خود را جزم کرد تا به صورت جدی به مقوله زبان فارسی بپردازد.

وی افزود: در این راستا ستادهای مختلفی در حوزه های مختلف از جمله کتابخوانی و حفظ و ترویج زبان فارسی راه افتاده و سیما به عنوان قطب تصویری کشور ماموریت های ویژه ای در این خصوص آغاز کرد.

مدیر شبکه آموزش ادامه داد: با توجه به دغدغه های مختلف در این راستا مقرر شد تا موضوع کتاب و کتابخوانی به عهده شبکه چهار قرار گیرد تا این این طریق ستادی مستقل تشکیل شود.

احمدی افزایی با یادآوری اینکه ستاد حفظ و ترویج زبان فارسی به عهده شبکه آموزش قرار گرفته است، از برنامه و طرح هایی برای کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت در این خصوص توسط سیما خبر داد.

به گفته وی، سیما همچنین برنامه هایی فرا سازمانی را نیز طراحی کرده تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و سازمان هایی از این دست نیز بتوانند در حوزه زبان فارسی و تقویت این زبان کمک کنند.

احمدی افزایی با تاکید براینکه امروز هر فردی با هر گرایش سیاسی سعی در پاسداشت زبان فارسی دارد، گفت: هیچ فارس زبانی در دنیا نیست که دوست نداشته باشد زبان فارسی تقویت نشود بنابراین همگان باید دست به دست هم داده و تلاش کنیم که زبان فارسی را حفظ و ترویج کنیم.

رییس ستاد حفظ و ترویج زبان فارسی با ذکر این نکته که شبکه آموزش تلاش دارد تا در این خصوص تخصصی گام بردارد، گفت: تاکنون کارهای خوبی نیز انجام داده است بنابراین شاید در برخی زمینه ها ضعیف عمل کردیم اما تلاش داریم تا بهتر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403