دیزنی به دنبال رهایی از دادگاه تبعیض جنسیتی/کارمندان زن شکایت کردند


دیزنی به دنبال رهایی از دادگاه تبعیض جنسیتی/کارمندان زن شکایت کردند

کمپانی والت دیزنی مدتی است که با تبعیض پرداختی بین کارمندان زن و مرد خود روبرو شده است.

دیزنی به دنبال رهایی از دادگاه تبعیض جنسیتی/کارمندان زن شکایت کردندبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، کمپانی والت دیزنی به دنبال آن است از اتهام این که کارمندان زن این شرکت کمتر از مردان حقوق دریافت می‌کنند رهایی پیدا کند.

در ماه آوریل امسال (فروردین) این طرح دعوی تنظیم شده بود ودیزنی را متهم کرده بود که بخش‌های استخدامی و پرداخت حقوق به کارمندان زن دیزنی نگاهی تبعیض آمیز دارند. در این طرح ۱۰ نفر شاکی حضور دارند و مدعی هستند که آن‌ها ده‌ها هزار دلار از همکار‌های مرد خود کمتر حقوق دریافت می‌کنند. از جمله یکی از آن‌ها به نام لارونداست که می‌گوید یک دهه برای این کمپانی کار کرده، اما از مردی که به همین کار مشغول است دریافتی کمتری دارد.

دیزنی فراتر از یک کمپانی تولید فیلم و یک برند است. این شرکت چندین پارک موضوعی، برادکست، بخش تحقیقات و توسعه و همچنین بخش‌های دیگر زیادی دارد. در اعتراض به این اتهام، دیزنی این موضوع که به زنان کمتر از مرد‌ها حقوق داده می‌شود را رد کرده است.

این شاکیان به چند کمپانی دیگر مثل اپل، اوبر و اینتل اشاره کرده اند که متعهد به دوره پرداختی سالانه شده اند تا حقوق زنان در این بخش ضایع نشود. آن‌ها مدعی هستند اگر دیزنی بخواهد می‌تواند مشکل را برطرف کند.

گفتنی است دیزنی امسال پرسهم ترین استودیو از فروش گیشه جهان با فیلم هایی مثل «انتقام جویان:پایان بازی» و «شیرشاه» بود.

۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) زمان بررسی به اعتراض دیزنی است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت