مطبوعات ترکیه سه شنبه 22 اکتبر 2019


مطبوعات ترکیه سه شنبه 22 اکتبر 2019

روزنامه استار طی گزارشی با عنوان " 120 ساعت حساس، پیام بایسته را خواهیم داد " می نویسد، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه طی سخنانی در نشست تی آر تی ورلد اظهار داشت، عملیات را بمدت 120 ساعت به تعلیق گرفتیم. مهلت شناخته شده رو به پایان است. امروز دیداری از شهر سوچی روسیه بعمل خواهیم آورد. در این دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس دولت روسیه روند مورد بحث را بررسی کرده و در پی این دیدار گامهای بایسته را بر خواهیم داشت.

روزنامه صباح در گزارشی با عنوان " 35 ساعت به مهلت شناخته شده باقی مانده است " می نویسد، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه طی سخنانی در نشست دیروز ورلد تی آر تی اظهار داشت، مهلت شناخته شده به امریکا رو به پایان می باشد. اگر ظرف 35 ساعت عقب نشینی نکنند، عملیات مجددا آغاز خواهد شد.

روزنامه خبر ترک طی گزارشی تحت عنوان " هشدار حلوصی آکار " می نویسد، اظهار داشت، اگر امریکا تمامی شرایط توافق حاصله در رابطه با عملیات چشمه صلح را بجای بیاورد، این عملیات به پایان خواهد رسید. این شرایط شامل جمع آوری سلاحهای سنگین، امحا مواضع و استحکامات سازمان تروریستی می باشد.

روزنامه ینی شفق در گزارشی به سخنان فواد اوکتای معاون رئیس جمهوری ترکیه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه فنی یلدیز جای داده و به نقل از وی نوشته است، پس از بازگشت 365 هزار پناهجو به مناطقی که در نتیجه عملیات سپر فرات وشاخه زیتون، آزاد شدند، هم اکنون نیز نوبت به مردمی که تصمیم به بازگشت به شرق رودخانه فرات را دارند رسیده است. در این رابطه مصمم هستیم. 65 منطقه مسکونی که تل ابیض و رسولین نیز در میان آنها میباشند، از ترور پاکسازی شده و تحت کنترل در آمده اند.

و روزنامه حریت در گزارشی با عنوان " آنتالیا از شکستن رکورد سیری می پذیرد " می نویسد، آنتالیا پایتخت توریزم برای اولین بار در تاریخ خود از 14 میلیون توریست میزبانی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!