هشدار اردوغان در مورد آغاز مجدد عملیات نظامی چشمه صلح


رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه قبل از حرکت به روسیه در فرودگاه بیانات مهمی ایراد کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه قبل از حرکت به روسیه در فرودگاه بیانات مهمی ایراد کرد.

وی ضمن یادآوری اینکه عصر امروز مدت توقف عملیات نظامی چشمه صلح نیروهای مسلح ترکیه در شرق رود فرات پایان می یابد گفت : اگر به قول های داده شده عمل نشود، عملیات نظامی چشمه صلح با قاطعیتی روز افزون ادامه خواهد یافت.

اردوغان ضمن اشاره به اینکه در چهارچوب دیدار کاری یک روزه خود از روسیه بنابه دعوت ولادیمر پوتین رئیس دولت این کشور در سوچی با پوتین ملاقات خواهد کرد گفت : در این دیدار در موازات روابط دو جانبه ، پیرامون مسائل جهانی و منطقه ایی و در راس سوریه بحث و تبادل نظر هایی بعمل خواهیم آورد.

رئیس جمهوری ترکیه ضمن اشاره به اینکه به تشکیل یک کریدور تروریستی در امتداد مرز ترکیه ـ سوریه اجازه نخواهیم داد اعلام کرد : از روسیه در زمینه تشکیل کریدور امنیتی در مرز ترکیه با سوریه انتظار حمایت داریم. بموجب توافقی که روز پنجشنبه با آمریکا حاصل شده است، امروز روز آخر برای خارج شدن تمامی تروریستها از منطقه است. اگر به تعهداتی که آمریکا به ترکیه داده است، عمل نشود، عملیات نظامی چشمه صلح از جایی که باقی مانده ، ادامه خواهد یافت ولی اینبار بشکلی قاطعانه تر از پیش.

اردوغان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در زمینه تمدید مدت توقف عملیات نظامی چشمه صلح ترکیه پیشنهادی مطرح کرده است گفت : چنین پیشنهادی به اطلاع من رسانده نشده است. ماکرون اینگونه موضوعات را با تروریستهای عضو " پ ک ک / پ ی د " مذاکره می کند. بگذریم از اینکه مخاطب ما در این زمینه فرانسه نمی باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس