آسیب به دانشگاه‌ها از اهداف دشمنان انقلاب است


آسیب به دانشگاه‌ها از اهداف دشمنان انقلاب است

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: آسیب زدن به دانشگاه‌ها از طریق اعتیاد دانشجویان به مواد مخدر و ایجاد دیگر آسیب‌های اجتماعی در این مراکز علمی از اهداف مهم دشمنان نظام و انقلاب است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین روز سه‌شنبه در نشست کارگروه توسعه مشارکت‌های مردمی در حوزه اعتیاد استان قزوین افزود: برنامه‌ریزی و رصد در حوزه اعتیاد باید با هدف پیشگیری و تمرکز روی جوانان دنبال شود.

منوچهر حبیبی با بیان اینکه باید کمیته‌ای ویژه با موضوع پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر برای دانشگاه‌ها تاسیس شود،اظهار داشت: امروزه دانشگاه‌ها در معرض آسیب مواد مخدر هستند که عمده خطرات در این حوزه مربوط به دانشجویان میهمان و غیربومی استان است.

آسیب به دانشگاه‌ها از اهداف دشمنان انقلاب است

وی اسم رمز آسیب‌های اجتماعی را مواد مخدر دانست و گفت: اگر همه دستگاه‌ها وظایف خود را در مقابله با مواد مخدر و اعتیاد به درستی انجام دهند، میزان آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش می‌یابد.

حبیبی با بیان اینکه مقابله با مواد مخدر باید از نوع نرم باشد و برخورد سخت در حوزه قاچاق مواد مخدر به تنهایی جوابگو نیست، اضافه کرد: اقدام سختی که اکنون در مرزها دنبال می‌شود، نتوانسته آنطور که باید از افزایش این مواد افیونی به کشور جلوگیری کند.

آسیب به دانشگاه‌ها از اهداف دشمنان انقلاب است



این مسئول در ادامه سخنان خود به دامنه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه اعتیاد پرداخت و گفت: سازمان‌های مردم نهاد در حوزه اعتیاد باید در بخش آموزش و پرورش افزایش یابند و اقدامات خودشان را در این رابطه با حساسیت زیاد دنبال کنند.

حبیبی خاطرنشان کرد: نباید برنامه‌ریزی در حوزه سمن‌ها به شکلی باشد که برخی از شهرستان‌ها همانند آوج از نعمت این نهادهای مردمی محروم بمانند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین به هزینه بالای حامل‌های انرژی در سازمان‌های مردم نهاد ترک اعتیاد اشاره کرد و یادآور شد: هزینه اشتراک آب، برق و گاز در این مراکز باید به صورت آموزشی یا خانگی محاسبه شود و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است که در خصوص اشتغال معتادان بهبودیافته این مراکز ساماندهی تلاش کند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس