هشدار ترکیه در مورد سفر به لبنان


وزارت امور خارجه ترکیه اطلاعیه ایی در این زمینه انتشار داد

در پی گسترش اعتراضات در لبنان٬ وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای به هموطنان درباره سفر به این کشور هشدار داد.

در اطلاعیه وزارت امور خارجه ترکیه ضمن یادآوری اینکه در جریان اعتراضات در لبنان، تظاهرات کنندگان خیابانها و جاده‌های منتهی به فرودگاه را مسدود می کنند آمده است: به شهروندان ترک توصیه می شود این موضوع را هنگام سفر به این کشور مد نظر داشته باشند.

همچنین در ادامه این بیانیه ضمن اشاره به ادامه اعتراضات در لبنان تصریح شده است: در نظر گرفتن این موارد برای شهروندانی که به منظور تجارت، گردشگری یا اهداف دیگر به این کشور سفر می کنند مفید خواهد بود.

همچنین به شهروندان ترک توصیه می شود که جهت دریافت اطلاعات مفید و دقیق به حساب‌های کاربری سفارت ترکیه در بیروت٬ در رسانه‌های اجتماعی مراجعه کنند.

گفتنی است روز پنجشنبه گذشته اعتراضات مردم به اوضاع اقتصادی و وضع مالیات‌ جدید در بیروت آغاز و بلافاصله به میدان ریاض الصلح؛ محل استقرار دفتر نخست وزیری لبنان کشیده شد.

شب گذشته نیز انبوه تظاهرات کنندگان در «ریاض الصلح» و میدان شهدا و خیابان‌های منتهی به آن در شهر بیروت پایتخت لبنان تجمع کردند.

این اعتراضات پس از تظاهرات سال 2015 علیه بحران زباله در لبنان بی سابقه است. براساس گزارش ماه مه وزارت دارایی لبنان بدهی‌های این کشور در سه ماهه اول سال 2019 به 86.2 میلیارد دلار رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در