ترامپ : تعداد زیادی سرباز ترکیه در سوریه جان باخت


دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحد آمریکا قبل از اجلاس کابینه در کاخ سفید به سوالات روزنامه نگاران پاسخ داد

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحد آمریکا قبل از اجلاس کابینه در کاخ سفید به سوالات روزنامه نگاران پاسخ داد.

ترامپ گفت : بعلت درگیری های مرزی در سوریه تعداد زیادی سرباز ترکیه جان باخته است به هنگام نگرش به مسئله باید هر دو طرف را مد نظر قرار دهید.

رئیس جمهوری آمریکا پیرامون توافقی که روز پنجشنبه مابین ترکیه و آمریکا در مورد وضعیت شمال شرقی سوریه حاصل گردید، سخنانی بر زبان آورد.

دونالد ترامپ در ادامه سخنان خود اعلام داشت : اخبار خوب و امیدوار کننده ایی دریافت می شود ، آتش بس ادامه دارد. بعلت درگیری های مرزی تعداد زیادی سرباز ترکیه کشته شده و باید موقعیت هر دو طرف را نیز مد نظر قرار دهید.

رئیس جمهوری آمریکا از سیاست باراک أوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا در قبال سوریه نیز انتقاد کرده و گفت : داعش در آن دوران در همه جا بود. آنها را من دستگیر کردم. از شما و یا علمای قلابی چیزهای خیلی بیشتری می دانم.

ترامپ با عطف به سازمان تروریستی و تجزیه طلب " YPG/PKK " گفت : به کردها قول ندادیم که تا 400 سال دیگر در آنجا مستقر خواهیم شد. مقررات آتش بس در شمال شرقی سوریه علیرغم برخی درگیری های پراکنده و کوچک رعایت می شود. کردها با خارج شدن از منطقه امن به مناطق امن تر برای خود نقل مکان می کنند. منطقه امن فکر خوبی است.

رئیس جمهور آمریکا ضمن اشاره به اینکه سربازان آمریکا به خارج شدن از سوریه ادامه می دهند افزود : به دنبال کردن وضعیت داعشی ها در منطقه نیز ادامه خواهیم داد.

ترامپ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در روند خارج سازی نیروهای آمریکایی از سوریه تعدادی از این نیروها در منطقه باقی خواهد ماند با خیر؟ گفت : فکر نمی کنم که این لازم باشد. نمی خواهم سربازانمان در اینجا بمانند. اینجا منطقه ایی بسیار خطرناک است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022