جلوه های عاشورایی نمونه بصری ارزشمندی از ثبت هنر آیینی تعزیه است


 جلوه های عاشورایی  نمونه بصری ارزشمندی از ثبت هنر آیینی تعزیه است

رئیس حوزه هنری بوشهر گفت: نمایشگاه عکس جلوه های عاشورایی نمونه بصری ارزشمندی از ثبت هنر آیینی تعزیه توسط هنرمندان عکاس است که با نگاه و تکنیک خاص خود به این موضوع پرداخته اند.

به گزارش ایسنا، امید پارسایی فر در آیین افتتاح نمایشگاه گروهی "عکس جلوه های عاشورایی" عنوان کرد: این نمایشگاه متشکل از مجموعه آثار عاشورایی هنرمندان عکاس شاخص کشور و به ویژه استان اصفهان است.

وی افزود: با هماهنگی و همکاری با حوزه هنری اصفهان، نمایش آثار این هنرمندان در نگارخانه سوره بوشهر ممکن شد که در این نمایشگاه ۲۰ اثر از ۲۰ هنرمند عکاس ارائه شده است.

پارسایی فر با اشاره به موضوع آثار بیان کرد: اغلب آثار این نمایشگاه از برگزاری مراسم تعزیه باشکوه و صاحب سبک خمینی شهر تهیه شده است.

این مسئول اظهار کرد: این نمایشگاه بیانگر ظرفیت خوب تعزیه، برای معرفی آیین های دینی و فرهنگی ما در قاب هنر، سینما و نمایش است که باید به آن توجه بیشتری کنیم.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با دعوت از علاقه مندان به عکاسی و هنرهای آیینی بیان کرد: نمایشگاه عکس جلوه های عاشورایی در راستای آشنایی بیشتر با تجارب و تلاش های سایر هنرمندان کشور برپا شده است.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه عکس "جلوه های عاشورایی" تا روز پنجشنبه ۲ آبان ماه در دو نوبت صبح (ساعت ۹ الی ۱۲) و بعد از ظهر (ساعت ۱۷ الی ۲۰) در نگارخانه سوره حوزه هنری بوشهر به منظور بازدید علاقه مندان برپا است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام