25 زن بهبودیافته از اعتیاد در قزوین مشغول به کار شدند


25 زن بهبودیافته از اعتیاد در قزوین مشغول به کار شدند

قزوین - ایرنا - 25 زن بهبودیافته از اعتیاد در استان قزوین با کمک یک سازمان مردم نهاد مشغول به کار شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین روز سه‌شنبه در چهارمین نشست ستاد مشارکت سازمان های مردم نهاد استان افزود: خیلی از خانم‌های معتاد بهبودیافته برای یافتن اشتغال با مشکل روبه‌رو هستند که یکی از سازمان‌های مردم در این خصوص اقدام کرده و این زنان را به کارخانه فیلتر معرفی کرده است.
اردشیر صفاپور افزود: اشتغال و بکارگیری معتادان بهبودیافته یکی از اولویت‌های مهم در حوزه اجتماعی محسوب می‌شود و باعث می‌شود که فرد پس از پذیرش مجدد در اجتماع به سمت اعتیاد سوق پیدا نکند.
وی به وجود ۴۸ سازمان مردم نهاد در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد در استان قزوین اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۶ سازمان مردم نهاد در حوزه پیشگیری و ۳۲ سازمان در حوزه درمان مشغول به کار هستند.
صفاپور در خصوص مشکلات این سازمان‌های مردم نهاد اظهار داشت: یکی از مشکلات سازمان‌های مردم نهاد در حوزه اعتیاد هزینه‌ بالای حامل‌های انرژی در این مراکز است که به صورت تجاری محاسبه می‌شود.
این مسئول همچنین گفت: با توجه به در پیش رو بودن سرما لازم است که مساعدتی در این خصوص از دستگاه‌های خدمات رسان انجام شود و سایر دستگاه‌ها نیز ورود پیدا کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در ادامه سخنان خود با انتقاد از کمبود سازمان‌ مردم نهاد در آوج، اظهار داشت: در این شهرستان تنها یک سازمان مردم نهاد درمانی در حوزه معتادان پرخطر وجود دارد و باید کاری کنیم که تعداد سمن‌ها در شهرستان افزایش یابد.
صفاپور خاطرنشان کرد: فعالیت سازمان های مردم نهاد در آوج مغفول مانده و لازم است که در این منطقه کمتر توسعه یافته اقدامات لازم را به منظور توسعه سازمان‌های مردم نهاد اعتیاد به کار ببندیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد