پذیرایی متفاوت از زائران اربعین با دمنوش و محصولات سلولوزی


پذیرایی متفاوت از زائران اربعین با دمنوش و محصولات سلولوزی

ایلام - ایرنا - اربعین حسینی که از راه می رسد همه گروه ها و نهادهای رسمی و غیررسمی و حتی عامه افراد تمایل دارند که به شیوه های مختلف ارادت و محبت خود را به سالار و ارباب شهیدشان نشان دهند.

به گزارش ایرنا، راه اندازی ایستگاه های صلواتی، ایجاد آشپزخانه های ثابت و سیار، تهیه و توزیع اقلام مورد نیاز زائران و موکب ها، و ... نمونه های بارزی از این خدمت بی منت به زائران امام حسین (ع) است که در واقع نشات گرفته از عشق به اباعبدالله و شهدای والامقام نهضت خونین عاشورا است.
اما در میان تمام ایستگاه های صلواتی که برای خدمات رسانی به زائران برپا شد یکی از این ایستگاه های صلواتی در نوع ساختار و خدمات رسانی تفاوتی فاحش و عمده با دیگر موکب ها داشت.
در موکب بچه های شرکت بادران موسوم به ایستگاه صلواتی فرشته های باد محصولاتی که به زائران عرضه می شد در هیچ کجای طول مسیرهای منتهی به مهران نمونه مشابه نداشت.
مسئول این موکب در خصوص نوع خدمات رسانی این ایستگاه صلواتی گفت: برای سومین سال متوالی اعضای شرکت بادران با توزیع محصولات خاصی از زائران اربعین حسینی در مسیر بازگشت پذیرایی کرد.
امیدحاتمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این ایستگاه صلواتی در حوزه های متنوعی چون دمنوش، عرقیجات، کرم های درمانی، نوشیدنی و محصولات سلولوزی به زائران خدمات رسانی کرد.
وی یادآور شد: دمنوش های گیاهی شامل مواردی چون آویشن، چای ترش، به لیمو، بادرنجبویه و عرقیات درمانی هم نظیر درد مفاصل، سرفه، معده، آرامش بخش و... بود که به صورت دمنوش نوشیدنی یا پک به زائران داده می شد.
حاتمی اضافه کرد: همچنین زائران با حضور در ایستگاه صلواتی فرشته های باد شرکت بادران با نوشیدنی هایی چون قهوه، کافی میکس و هات چاکلت پذیرایی می شدند.
وی گفت: در این ایستگاه صلواتی علاوه بر انواع کرم های مرطوب کننده، زائران از کرم های درمانی مانند کرم ترک پا، آفتاب سوختگی و... استفاده می کردند و یا در قوطی های کوچک برای طول مسیر با خود می بردند.
وی در مورد محصولات سلولوزی هم توصیح داد: همچنین از دیگر اقلام توزیع شده بین زائران دستمال کاغذی، دستمال دستشویی برای استفاده از سرویس های بهداشتی بین راهی و پد بهداشتی بانوان بود که به متقاضیان داده می شد.
حاتمی اظهار داشت: در مدت یک هفته فعالیت موکب فرشته های باد از تاریخ ۲۲ تا ۲۹ مهر ماه این ایستگاه صلواتی به افزون بر ۱۰ هزار نفر زائر خدمات رسانی کرد و محصولات و خدمات ارائه شده در این موکب با استقبال زائران همراه بود.
وی با ابراز رضایت از خدمات رسانی این ایستگاه صلواتی و خشنودی زائران از شیوه متفاوت پذیرایی و اقلام خاص آن تاکید کرد: این ایستگاه به مانند سال های گذشته به همت اعضای شرکت بادران و هزینه خود آنها و فقط به عشق امام حسین و شهدای کربلا (ع) دایر شده است.

وی گفت: علی رقم اینکه از سوی مراجع ذی صلاح اربعین به دیگر موکب ها از لحاظ مالی و امکاناتی حمایت هایی صورت گرفت اما از ایستگاه فرشته های باد هیچ گونه حمایتی از طرف مسئولان صورت نگرفت که انتظار می رود در سال های آینده حمایت از موکب ما نیز در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

در اربعین امسال افزون بر سه میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است