تخصیص ایستگاه های قرآنی برای کودکان در طول مراسم اربعین


تخصیص ایستگاه های قرآنی برای کودکان در طول مراسم اربعین

آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) ایستگاه های قرآنی را در طول مسیر زائران اربعین برای جذب و آموزش تلاوت صحیح قرآن کریم به کودکان تخصیص داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری امام حسین(ع)، دارالقرآن کریم در آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) شعبه استان ذی قار در چارچوب طرح ایستگاه های قرآنی در مراسم اربعین اعلام کرد: این آستان ایستگاه قرآنی ویژه کودکان را برای جذب آنها تخصیص داده است تا تلاوت صحیح قرآن کریم را به آنها آموزش دهد.

«احمد الشامی» هماهنگ کننده این شعبه و عصو کمیته سازماندهی این ایستگاه ها، گفت: طلبه ها و گروه طرح یکهزار حافظ در عراق متعلق به دارالقرآن کریم استان ذی قار، برنامه های قرآنی را در چارچوب فعالیت ایستگاه های قرآنی در طول مراسم اربعین به منظور آموزش تلاوت صحیح سوره فاتحه و سوره های کوچک به کودکان برگزار کردند.

الشامی افزود: براساس این برنامه های قرآنی، برخی از مفاهیم و اهدافی که امام حسین(علیه السلام) به خاطر آن به شهادت رسید، نیز برای کودکان بازگو می شود.

وی ادامه داد: از ویژگی های این برنامه ها، آموزش تلاوت صحیح به کودکان از سوی حافظان کوچک طرح یکهزار حافظ، ارایه تلاوت های قرآنی، برگزاری پرسش و پاسخ، مسابقات و اعطای جوایز به کودکان از سوی حرم امام حسین(علیه السلام) است.

طرح ایستگاه های قرآنی در مراسم اربعین هرساله در سالروز این مراسم با نظارت حوزه علمیه و با مشارکت کادر قرآنی در عتبات و مزارها برگزار می شود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق