حضور آمریکا در عربستان چقدر آب خورده است


حضور آمریکا در عربستان چقدر آب خورده است

آمدن نیروهای نظامی آمریکایی به عربستان چیزی در معادلات نظامی بین عربستان و یمن را تغییر نداده است ولی این قضیه برای آل سعود هزینه های زیادی در بر داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المسیره، به گفته یک تحلیلگر نظامی ایرانی به نام حکم امهض آمدن نیروهای نظامی آمریکایی به عربستان چیزی در معادلات نظامی بین عربستان و یمن را تغییر نداده است ولی این قضیه برای آل سعود هزینه های زیادی در بر داشته است.

به گفته این کارشناس مسائل نظامی بسیاری از نظامیانی که وارد عربستان شده اند دستمزدهای عجیب و غریب می گیرند. طبق توافق آمریکا و عربستان نظامیان حاضر در شبه جزیره با بالاترین دستمزد به عملیات های نظامی می پردازند ولی تا کنون این عملیات ها نتیجه ای به نفع عربستان نداشته است.

وی خاطر نشان کرد نیروهای آمریکایی حاضر در عربستان هر کدام حداقل 25هزار دلار در ماه دستمزد می گیرند و حتی بعضی از نیروها 100هزار دلار حقوق دریافت می کنند.

ایالات متحده اعلام کرد تعداد زیادی از نیروهای و تجهیزات اضافی را به عربستان سعودی اعم از پدافند هوایی و هواپیماهای جنگنده اعزام کرده است. حرکتی که گفته می شود با هدف کمک به عربستان در مقابل حملات احتمالی علیه تاسیسات نفتی است.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !