نشست «گفتگوی اسلامی – مسیحی» در پاویای ایتالیا


نشست «گفتگوی اسلامی – مسیحی» در پاویای ایتالیا

نشست «گفتگوی اسلامی – مسیحی» به دعوت اسقف اعظم پاویا در ایتالیا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری لبنان، کلیسای جامع پاویا در ایتالیا نشست «گفتگوی اسلامی – مسیحی» را با همکاری دکتر «حسین جلوس» رئیس جمعیت فرهنگی لبنانی و با حضور شخصیت های مسیحی و اسلامی برگزار کرد.

در این نشست که به درخواست «میخائیل موزا» اسقف اعظم پاویا برگزار شد، تفاهم نامه تاریخی بین پاپ«فرانسیس» و «احمد الطیب» شیخ الازهر که یک سند تاریخی برای گفتگو بین ملتها و احترام متقابل به شمار می آید، بررسی شد.

میخائیل موزا در این نشست تاکید کرد: باید دعوت به گفتگو، تفاهم، تبادل اطلاعات احیا شود و تصویر تحریف شده که به نزدیکی اسلامی – مسیحی آسیب می زند، تصحیح شود. همچنین باید به تشویق برداشتن گام های حکیمانه و عاقلانه ای که به برپایی مراکز گفتگوی اسلامی و مسیحی به ویژه همزیستی مسلمان و مسیحی منجر می شود، اقدام کرد.

دکتر «محمد خلیل» نماینده جمعیت فرهنگی لبنان، گفت: حضور دکتر جلوس و میخائیل موز در این دیدار اهمیت بسیاری داشت، به طوری که آنها در این نشست بر اهمیت گفتگو بین ادیان و تمدنها به منظور تقویت ارزش های مشترک تسامح و صلح و غلبه منطق گفتگو و تبادل افکار بر تعصب آرا تاکید کردند.

در همین حال، دکتر «حسین جلوس» نیز تاکید کرد: ما همچنان ثابت قدم هستیم و امیدواریم که بر جهان اشتیاق به همزیستی و تمایل به بهترین روابط حاکم شود.

جلوس ادامه داد: همکاری و تفاهم بهترین راه به سمت ثبات و رفاه است. ما با خشونت طلبی و تروریسم که در سالهای اخیر در جهان آغاز شده است، مخالفیم. تروریسم پدیده خطرناکی است که جامعه جهانی را تضعیف می کند و فرصت های صلح را از بین می برد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری