ابتکار یک مسجد در برگزاری «همایش جاماندگان اربعین»/ طنین نوای لبیک یا حسین در جاده مخصوص کرج


ابتکار یک مسجد در برگزاری «همایش جاماندگان اربعین»/ طنین نوای لبیک یا حسین در جاده مخصوص کرج

تجمع بزرگ جاماندگان اربعین حسینی در جاده مخصوص کرج یکی از ابتکارات مسجد «الله» است تا همه کسانی که به هر دلیلی فرصت حضور در کربلا را نداشتند در ثواب زیارت اربعین شریک شوند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون ‌های مساجد: آنچه پیاده روی اربعین حسینی را طی سالیان اخیر به بزرگ ترین اجتماع بشری در طول تاریخ تبدیل کرده است همراهی مردم و گروه های خودجوش فرهنگی و در پی آن، همکاری دستگاه های مختلف در برگزاری هرچه مطلوب تر این مراسم بزرگ است.

یکی از نهادهایی که در گسترش پیاده روی اربعین حسینی نقش اساسی را ایفا کرده مساجد و اهالی آن است. فرقی نمی کند مسجدی در دل پایتخت یا سایر کلان شهرهای کشور باشد یا در دورترین نقاط ایران. عشق حسین همه را دو هم جمع می کند « حُبُّ الحُسَینِ یَجمَعُنا.»

طبق اعلام مرکز رسیدگی به امور مساجد و سایر دستگاه های متولی یا پشتیبان مساجد، این خانه های خدا همانطور که در تمام رویدادهای بزرگ مذهبی و ملی به خوبی نقش آفرین بوده اند در شکل گیری و وسعت یافتن پیاده روی اربعین حسینی نیز کاری کرده اند کارستان به طوری که از سویی، همه ساله شماری از اهالی مساجد در قالب کاروان به کربلا مشرف می شوند و عده ای نیز بساط پذیرایی از زائران را در سرزمین حسینی پهن می کنند.

البته نقش هیات های مذهبی را نیز نمی توان نادیده گرفت به طوری که با قاطعیت باید گفت مساجد و هیات دو بازوی اجرای در حرکت عظیم آزادگان و ستم ستیزان جهان در سفر عاشقانه اربعین حسینی هستند. اگر در هر رویدادی این دو نهاد دوشادوش هم قرا گیرند حتما شاهد تحولات شگرف و ماندگاری خواهیم بود.

چند سالی است جمعی از دلسوختگان مکتب حسینی که به هر دلیل امکان حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در عراق را ندارند دست به ابتکار جالبی زده و همایش جاماندگان اربعین حسینی را برگزار می کنند که اوج آن را می توان در پیاده روی مردم شهرهای تهران و ری از مسجد امام حسین (ع) پایتخت کشورمان به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مشاهده کرد.

ابتکار یک مسجد در برگزاری «همایش جاماندگان اربعین»/ طنین نوای لبیک یا حسین در جاده مخصوص کرج

اما همایش جاماندگان اربعین حسینی در سطح شهر تهران به این همین مورد محدود نمی شود و توسط مساجد همه ساله در حال گسترش است. تازه ترین مورد را می توان در ابتکار جالب اهالی مسجد «الله» واقع در تهران، جاده مخصوص کرج، کوی بیمه، خیابان شهید آزمون نیا (بیمه دوم) مشاهده کرد.

ابتکار یک مسجد در برگزاری «همایش جاماندگان اربعین»/ طنین نوای لبیک یا حسین در جاده مخصوص کرج

«حسین کیوان بهجو» از فعالان اجرای همایش جاماندگان اربعین حسینی در این منطقه از پایتخت کشورمان به خبرنگار ما گفت: باور داریم «کل ارض کربلا» و «کل یوم عاشورا» بنابراین فرقی نمی کند چه زمانی و در کجا باشی، مهم این است که دلت را با سالار شهیدان بسپاری، هم ایشان کار را تمام می کند.

وی افزود: امام جماعت، اعضای هیات امنا و سایر فعالان مسجد الله تصمیم گرفتند تجمع بزرگ جاماندگان اربعین حسینی را روز شنبه، 27 مهرماه از ساعت 10 صبح در جاده مخصوص کرج برگزار کنند تا همه کسانی که به هر دلیلی فرصت حضور در کربلا را نداشتند در ثواب زیارت اربعین شریک شوند.

از فعالان این همایش با بیان اینکه افتخار ما خدمت به قرآن و اهل بیت (ع) است، اظهار کرد: تجمع بزرگ جاماندگان اربعین حسینی با همراهی جمعی از دلسوختگان حسینی و با هدف اشاعه فرهنگ پیاده روی در روز اربعین حسینی، برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین «نصرت الله لهراسبی» امام جماعت مسجد الله درباره برگزاری تجمع بزرگ جاماندگان اربعین حسینی به خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: حجت الاسلام والمسلمین احرابی، سخنران و احمد پروین، مداح این مراسم هستند و نماز ظهر و عصر روز اربعین با حضور پرشور سوگواران حضرت امام حسین (ع) به جماعت اقامه می شود.

تجلی این سخن نورانی پیامبر اسلام (ص) که فرمودند «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤ منینَ لا تَبْرَدُ اَبَداً؛ براى شهادت حسین، حرارت و گرمایى در دل هاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود» (جامع احادیث الشیعه ، ج 12، ص 556) را طی چند سال اخیر در گسترش حضور مردم ایران و سایر کشورهای جهان در مراسم اربعین حسینی مشاهده می کنیم. نکته مهم تر اینکه هر کس به هر دلیلی نمی تواند در سرزمین کربلا حضور یابد می تواند با حضور در تجمع بزرگ جاماندگان حسینی، از فیض زیارت اربعین بهره مند شود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...