مساجد؛خاستگاه اولیه ترویج پیاده روی اربعین بوده اند/ ویژه برنامه های مساجد تهران برای جاماندگان اربعین حسینی


  مساجد؛خاستگاه اولیه ترویج پیاده روی اربعین بوده اند/ ویژه برنامه های مساجد تهران برای جاماندگان اربعین حسینی

حجت الاسلام ذاکر با اشاره اینکه منابر مساجد موثرترین رسانه در تبلیغ و ترویج فضیلت پیاده روی اربعین به شمار می آیند، گفت: خدمات فرهنگی، برپایی غرفه های ویژه کودکان و ا هدای کتاب از جمله برنامه های مساجد مسیر پیاده روی اربعین حسینی است.

حجت الاسلام «حجت الله ذاکر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه ها و خدمات مرکز رسیدگی به امور مساجد در همایش جاماندگان اربعین حسینی گفت: تشویق و ترغیب نمازگزاران و اهالی مسجد از سوی ائمه جماعات موضوعی بود که در وهله اول در این زمینه مورد توجه قرار گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد تلاش برای تسهیل حضور مردم در همایش جاماندگان اربعین حسینی را محور دیگری دانست که در این زمینه برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است و تاکید کرد: فراهم کردن زمینه حضور مردم از مقابل مساجد به محورهای چندگانه شرکت در همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، ارایه خدمت به مردم در مساجدی که در مسیر پیاده روی هستند، از دیگر برنامه هایی است که مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام ذاکر با اشاره به اینکه چهار ناحیه مرکز رسیدگی به امور مساجد در مسیر پیاده روی اربعین حسینی قرار دارند،افزود: برپایی مواکب در مساجد این مسیر، ارایه خدمات فرهنگی و پذیرایی، جلوه های بصری، نصب بنر و پوستر با مضامین پیام عاشورا و اقلام مورد نیاز شرکت کنندگان در طول مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی از دیگر برنامه ها تدارک دیده شده برای جاماندگان اربعین حسینی در تهران است.

  مساجد؛خاستگاه اولیه ترویج پیاده روی اربعین بوده اند/ ویژه برنامه های مساجد تهران برای جاماندگان اربعین حسینی

وی به برنامه های پیشبینی شده برای کودکان و نوجوانان در همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان، برپایی غرفه های نقاشی و مسابقات فرهنگی ویژه کودکان بخش دیگری از برنامه های در نظر گرفته برای جاماندگان اربعین حسینی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به جایگاه مساجد در ترویج پیاده روی اربعین حسینی خاطر نشان کرد: منابر مساجد مهم ترین،موثرترین و پرمخاطب ترین رسانه در تبلیغ و ترویج شعائر دینی از جمله فضلیت زیارت و پیاده روی اربعین به شمار می آیند. به طور قطع ائمه جماعات مساجد با تشویق و ترغیب اهالی مسجد می توانند زمینه ساز رونق و حضور گسترده مردم در این سنت پر فضلیت باشند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس