اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به مناسبت اربعین حسینی در کانون های مساجد استان یزد


اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به مناسبت اربعین حسینی در کانون های مساجد استان یزد

جوادیان زاده با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به مناسبت اربعین حسینی در سطح کانون های مساجد استان یزد گفت: اجرای سرود در مساجد و پاتوق های فرهنگی با موضوع امام حسین(ع) واربعین و اجرای تعزیه از جمله این برنامه ها است.

«مجید جوادیان زاده» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به اینکه اربعین حسینی یکی از شعائر دینی و نمادی ازهویت اصیل اسلامی و شیعی است، اظهار کرد: اربعین حسینی در تکوین هویت جامعه ایرانی و اسلامی نقش مهمی ایفا کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: اربعین حسینی یک فرصت ارزشمند در وحدت و انسجام دو ملت ایران و عراق است، تا هویت اصیل خود را بازیابد و در امتداد تولید تمدن اسلامی حرکت کند و اساسا حرکت تاریخی امام حسین(ع) و آثار ماندگار آن همواره به اندیشه های اسلامی و شیعی روح و انگیزه بخشیده و دستمایه بسیاری از آموزش های فرهنگی هنری ماندگار بوده است.

وی با اشاره به برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به مناسبت اربعین حسینی گفت: این اداره با توجه به وظایف و ماموریت های ذاتی خود فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و هنری در زمینه اربعین حسینی را در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه ریزی کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ازبرگزاری مراسم سخنرانی و مرثیه خوانی به این مناسبت خبر داد و گفت: اجرای سرود در مساجد و پاتوق های فرهنگی با موضوع امام حسین(ع) واربعین، برپایی حلقه های کتابخوانی با موضوع سیدالشهدا(ع) و اجرای تئاتر با موضوع عاشورا از جمله این برنامه ها است.

جوادیان زاده همچنین از برگزاری جلسات سخنرانی و مشاوره خانواده با موضوع سبک زندگی حسینی در کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرداد و گفت: پخش کتاب در کتابخانه های مساجد، مسابقه عکس اربعین و اجرای تعزیه ازدیگر برنامه هایی است که به مناسبت اربعین حسینی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا