انتخابات؛ محور دیدار عبدالله و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا


انتخابات؛ محور دیدار عبدالله و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

«عبدالله عبدالله» رییس اجراییه افغانستان شب گذشته (۲۸ میزان ۱۳۹۸) با «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و هیات همراه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله» رییس اجراییه افغانستان شب گذشته (۲۸ میزان ۱۳۹۸) با «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و هیات همراه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، عبدالله ضمن خیرمقدم به حضور پلوسی و هیات همراه گفت: از حمایت فراجناحی و همه جانبه کنگره از افغانستان و از کمک‌های آمریکا در مبارزه با تروریسم و تامین صلح در افغانستان قدردانی کرده و خواهان ادامه همکاری مشترک و راهبردی میان دو کشور هستیم.

انتخابات؛ محور دیدار عبدالله و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

رییس اجراییه افغانستان اضافه کرد: مردم افغانستان انتخابات ریاست‌جمهوری را موافقانه پشت‌ سرگذاشته و به رغم تهدیدهای طالبان برای دفاع از ارزش‌های مردم‌سالاری به پای صندوق‌های رأی رفتند و به نامزد مورد نظر خود رأی دادند.

عبدالله تصریح کرد: اکنون مردم افغانستان منتظر اعلام نتایج از سوی کمیسیون ‌مستقل انتخابات هستند و به چیزی کم‌تر از شفافیت قانع نیستند.

رییس اجراییه درباره تلاش‌ برای دست‌یافتن به صلح گفت: صلح اولویت‌های مردم افغانستان است و برای دست‌یافتن به صلح واقعی و قطع جنگ آماده هرنوع قربانی هستیم و باید از دستاوردهای سالیان گذشته نیز حفاظت شود.

انتخابات؛ محور دیدار عبدالله و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

پلوسی نیز در این دیدار گفت: افغانستان و آمریکا متحدان راهبردی بوده و دوستی و همکاری میان این دو کشور ادامه خواهد یافت.

وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود اضافه کرد: آمریکا نمی‌خواهند افغانستان باردیگر به پناه‌گاه تروریسم تبدیل شود و بنابراین آمریکا از نزدیک وضعیت افغانستان رصد کرده و آماده مبارزه با تروریسم در این کشور است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از برگزاری موافقانه انتخابات ریاست‌جمهوری در افغانستان استقبال کرد و برشفافیت روند برای اعتباربخشی به دموکراسی و مشروعیت حکومت برخاسته از انتخابات تأکید کرد.

پلوسی در بخشی از صحبت‌هایش خطاب به رییس اجراییه گفت: با شما از زمانی‌که وزیر امورخارجه افغانستان بودید، آشنایی دارم. ما می‌خواهیم در افغانستان صلح به رهبری و مالکیت شما تحقق یابد؛ امنیت برقرار شود؛ اقتصاد افغانستان بهبود یابد و مردم افغانستان در امنیت و رفاه زندگی نمایند.

/انتهای پیام/

انتخابات؛ محور دیدار عبدالله و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...