برگزاری بزرگترین مانور نظامی 6 کشور جهان در مجاورت مرزهای افغانستان


برگزاری بزرگترین مانور نظامی 6 کشور جهان در مجاورت مرزهای افغانستان

تمرینات مشترک نظامی 6 کشور (روسیه، بلاروس، ارمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان) با نام «برادری شکست ناپذیر 2019» در نزدیکی مرزهای افغانستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، تمرینات مشترک نظامی 6 کشور (روسیه، بلاروس، ارمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان) با نام «برادری شکست ناپذیر 2019» در نزدیکی مرزهای افغانستان آغاز شد.

«الکساندر لاپین» فرمانده نیروهای نظامی منطقه مرکزی روسیه در این زمینه اظهار داشت: امروز تمرینات مشترک بین المللی با نام «برادری شکست ناپذیر 2019» در خاک تاجیکستان، آغاز شده است. در این تمرینات 6 کشور روسیه، بلاروس، ارمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان حضور دارند.

وی افزود: با توجه به وضعیت ناپایدار جهانی و اوضاع وخیم در افغانستان، اقدامات مشترک کشورهای شرکت کننده، نشانگر عزم کشورهای ما برای تأمین امنیت در منطقه بر مبنای قانون است.

مانور «برادری شکست ناپذیر 2019» در دو مرحله برگزار می شود. در اولین مرحله توسط نیروهای واکنش سریع منطقه آسیای مرکزی، عملیاتی ضد تروریستی برای از بین بردن و مسدود کردن گروه های رزمی و جدا سازی گروههای مسلح غیرقانونی انجام خواهد شد.
در مرحله دوم نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی، عملیاتی را برای حفظ صلح در آسیای مرکزی انجام خواهند داد، که در این جمع کشورهای ارمنستان و بلاروس نیز اضافه خواهند شد، این تمرینات تا 24 اکتبر برگزار می شود.
انتهای پیام/ح

برگزاری بزرگترین مانور نظامی 6 کشور جهان در مجاورت مرزهای افغانستان
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو