عربستان ظرف 12 ساعت، 30 بار شمال یمن را بمباران کرد


عربستان ظرف 12 ساعت، 30 بار شمال یمن را بمباران کرد

تهران- ایرنا- «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب اعلام کرد؛ جنگنده های عربستان ظرف 12 ساعت گذشته در 30 نوبت مناطق شمالی این کشور را بمباران کردند.

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، سریع افزود: اکثر این حملات در استان های صعده و حجه انجام شد که منجر به کشته و زخمی شدن شماری غیر نظامی شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: با وجود اینکه مناطق مرزی با عربستان شاهد درگیری شدید بود، اما نیروهای متخاصم با وجود پوشش هوایی، هیچگونه پیشروی نداشتند.

در حمله روز دوشنبه جنگنده بمب‌افکن‌های عربستان به استان صعده، پنج غیر نظامی از جمله چهار نفر از اعضای یک خانواده کشته شدند.

با وجود آنکه «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز ۲۹ شهریور گفته بود که نیروهای این کشور حملات پهپادی و موشکی به عربستان را متوقف می کنند، اما جنگنده های عربستان همچنان مناطق شمالی این کشور را بمباران می کنند.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی