بیش از 4 هزار بازرسی بهداشتی از تهیه و توزیع مواد غذایی در موکب های اربعین


بیش از 4 هزار بازرسی بهداشتی از تهیه و توزیع مواد غذایی در موکب های اربعین

دکتر شکیبا، با اشاره به فعالیت مستمر اکیپ های بازرسی بهداشت محیط معاونت بهداشتی در ایام اربعین از انجام بیش از 4 هزار و 300 مورد بازرسی و نظارت بر تهیه و توزیع مواد غذایی خبر داد.

دکتر «ابراهیم شکیبا» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت:با شروع برنامه سلامت اربعین از ۱۳ مهرماه سال جاری، اکیپ های بازرسی بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نظارت دقیق و مستمر بر فعالیت موکب ها، ایستگاه های صلواتی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی داشتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، افزود: ۴ هزار و ۳۲۰ مورد بازرسی بهداشتی از مراحل تهیه و توزیع مواد غذایی در موکب ها و مراکز مرتبط با این امر صورت گرفته است.

وی با اشاره به صدور ۲۱۰ مورد کارت بهداشت برای خادمین در موکب ها و ایستگاه های صلواتی، اظهار کرد: ۳۳۰ مورد کنترل و بازرسی از منابع آب آشامیدنی صورت گرفته‌اید.

دکتر شکیبا، از ۱۲ مترمکعب کلرزنی به منظور سالم سازی آب شرب، ۴ هزار و ۱۴۰ مورد کلرسنجی، ۲۵۵ مورد کدورت سنجی و ۵۷۰ مورد نمونه برداری میکروبی آب آشامیدنی در این راستا خبر داد.

وی با اشاره به یک هزار و ۷۵۰ مورد نظارت برمخازن سیار و ثابت آبرسانی مستقر در موکب ها و ایستگاه های صلواتی اعم از (کلرسنجی-کلرزنی و نمونه برداری) و نظارت بر سطح سم پاشی و گندزدایی اماکن عمومی و سرویس های بهداشتی به میزان ۱۱۵ هزار و ۶۷۰ متر مر به عنوان مهم‌ترین اقدامات اکیپ های بازرسی بهداشت محیط معاونت بهداشتی در ایام اربعین برشمرد.

دکتر شکیبا، همچنین از توقیف، جمع آوری و معدوم کردن یک هزار و ۹۸۰ کیلوگرم مقدار مواد غذایی غیرمجاز در این ایام خبرداد گفت: به همین منظور یکهزار و ۲۱۰مورد سنجش پرتابل تجهیزات و بازرسی از (دما، روغن، شوری، آلودگی سطوح و انشگتان دست خادمین)به عمل آمده است.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار