مقام آمریکایی خروج 100 خودروی زرهی از سوریه را تایید کرد


مقام آمریکایی خروج 100 خودروی زرهی از سوریه را تایید کرد

مقام آمریکایی خروج ۱۰۰ خودروی زرهی از سوریه را تایید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از اینکه روز دوشنبه تصاویری از خروج کاروان بسیار بزرگی از نظامیان آمریکایی از سوریه به سمت عراق منتشر شد، منابع آمریکایی این مسئله را تایید کردند.

یک مقام آمریکایی به شبکه «سی. اِن. اِن» گفت: «صد خودروی زرهی که از سوریه خارج شده بودند، به عراق رسیدند».

پیش از این یک مقام امنیتی عراق از ورود یک هزار نظامی آمریکایی خارج شده از سوریه به استان نینوا در شمال عراق خبر داده و گفت: «نیروهای آمریکایی در منطقه مرزی سیمالکا حضور داشتند که یک گذرگاه مرزی رابط میان استان الحسکه در سوریه با منطقه کردستان عراق است و معلوم نیست این نیروها بعدا به سمت کجا می‌روند، اما بر اساس اطلاعات دریافتی بخش اعظم آنها به سمت منطقه کردستان عراق خواهند رفت».

در همین حال «مختار الموسوی» یک عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق ورود نیروهای امریکایی از سوریه را برای اوضاع امنیتی در عراق دردسرساز خواند و گفت: «ممکن است کسانی با این نیروهای آمریکایی وارد خاک عراق شوند که برای این کشور مشکل ساز شوند. شمار نیروهای آمریکایی خارج شده از سوریه که وارد عراق شدند یک هزار نفر است، اما بدون موافقت عراق این امر صورت گرفته و کمیته امنیت و دفاع پارلمان در نشست دیروز خود اطلاعی از این امر نداشت».

«جبار الیاور» دبیر کل وزارت پیشمرگه دولت منطقه‌ای کردستان عراق نیز تاکید کرد نظامیان آمریکایی که از سوریه می‌آیند در منطقه کردستان عراق باقی نخواهند ماند.

تصاویری که از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه منشتر شد، نشان می‌داد که ساکنان مناطق شمال سوریه آنها را حین خروج از این مناطق با پرتاب سنگ، گوجه و میوه‌های گندیده بدرقه کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی