سالنی که فرصت نفس کشیدن ندارد/ آزادی، آزاد نیست


سالنی که فرصت نفس کشیدن ندارد/ آزادی، آزاد نیست

سالن بسکتبال آزادی با وجود پیر و فرسوده بودن بیشتر ساعت‌های روز فعال است و فرصتی برای نفس کشیدن ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بسکتبال ایران سالهاست که یک سالن دارد و هزار سودا! از تیم‌های ملی مردان و بانوان در تمام رده های سنی گرفته تا تیم‌های لیگ برتری و دسته اولی همه و همه سالن آزادی را انتخاب می‌کنند. رشته‌ای که داعیه المپیکی و بهترین تیم آسیا بودن را می‌کشد، یک سالن کهنه و فرسوده بیشتر ندارد. تنها دارایی‌اش همان سالنی است که بیش از 45 سال از عمر آن می‌گذرد.

در تابستان و برخی روزهای سال که لیگ‌های بسکتبال تعطیل بوده، سالن به طور کامل در اختیار تیم‌های ملی است و سایر روزها در اختیار باشگاه‌ها. سالنی با این حجم فعالیت، فرصتی برای نفس کشیدن ندارد و با این شرایط هر روز فرسوده می‌شود. سالن‌هایی به شکل سوله سال‌هاست که منسوخ شده، اما آزادی تنها سالن استاندارد بسکتبال ایران برای بازی‌های ملی محسوب می‌شود.

سالهاست که مدیران ورزش کشور پس از هر موفقیت بسکتبال قو‌لهایی برای ساخت یک سالن استاندارد می‌دهند، اما هیچ کدام تاکنون عملی نشده و بسکتبال و اهالی‌اش مانده‌اند با همان یک سالن پیرو فرسوده آزادی. وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و تجهیز که ورزشگاه‌های زیادی را در استان‌ها می‌سازد و برای افتتاح آنها تبلیغات فراوان می‌کند، چطور تا امروز نتوانسته یک سالن برای بسکتبال در برنامه هایش در نظر بگیرد؟

سازمان تربیت بدنی سابق و وزارت ورزش فعلی نه تنها برای بسکتبال سالن نساخته اند، بلکه با باشگاه‌هایی هم که خواهان زمین برای ساخت سالن بودند نیز همکاری نکرده اند. رویه ای که هنوز ادامه دارد و با وجود داوطلبان ریز و درشت با شرایط متفاوت برای ساخت سالن، هنوز گامی در این زمینه برداشته نشده است.


سالنی که فرصت نفس کشیدن ندارد/ آزادی، آزاد نیست

* اسلامی: امیدوارم با صعود تیم‌ملی به المپیک حرکتی برای ساخت سالن صورت بگیرد

محمدرضا اسلامی سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر، در این باره می‌گوید: غیر از آزادی سالن استاندارد دیگری در تهران وجود ندارد. امیدواریم سالن افراسیابی را به بسکتبال بدهند تا یک مقدار مشکلات کمتر شود. در این صورت تماشاگران هم به راحتی می‌توانند مسابقات لیگ را از نزدیک ببینند.

وی در مورد اینکه شهرستان‌های خیلی کوچک هم سالن استاندارد دارند، گفت: بله، درست است. ما در تهران یک سالن هم نداریم و دلیل آن هم غفلت بوده است. مسئولانی که آمدند، فقط حرف زدند و هیچ پیگیری برای نتیجه گرفتن نداشتند. امسال تعداد تیم‌های تهرانی بیشتر از سال قبل شده و همه هم در آزادی تمرین می‌کنند. یک سالن آزادی بیشتر نداریم و مطمئناً آن هم با این شرایط فرسوده‌تر خواهد شد. اگر داخل شهر سالن داشته باشیم تماشاگر هم به راحتی رفت‌ و آمد می‌کند و قطعاً در ساده‌ترین بازی لیگ حداقل 2 هزار تماشاگر به سالن می‌آید. امیدوارم با رفتن تیم ملی به المپیک یک حرکتی برای ساخت سالن اتفاق دهد.

سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر در مورد اینکه چرا خود باشگاه‌ها سالن احداث نمی‌کنند، گفت: باید در این زمینه راه‌حلی ارائه شود، باشگاه‌هایی مانند ما و مهرام هستند که علاقه زیادی به ساخت سالن دارند، اما باید زمین در اختیارشان باشد. خود باشگاه شیمیدر این آمادگی را دارد که سالن با کیفیت بین‌المللی بسازد اما زمینی ندارد. آنقدر گفته‌اند که سالن نداریم و به بسکتبال سالن بدهید که این حرف دیگر سبک شده و مسؤولی به آن اهمیت نمی‌دهد و شخصی نداریم که بخواهد آن را پیگیری کند.

*عماری: یک سالن داریم با تیم‌های فراوان

مسعود عماری دبیر فدراسیون بسکتبال در مورد حضور پر تعداد تیم‌های لیگ برتری در آزادی گفت: چاره‌ای نداریم. یک سالن آزادی است و با تیم‌های فراوان. هدف ما هم کمک به بسکتبال است و باید به نوعی مدیریت کنیم تا مشکل برای تیم‌های لیگ برتری و ملی به وجود نیاید.

وی در مورد اینکه وضعیت سالن افراسیابی به کجا رسید، گفت: مشکلاتی در مورد در اختیار گذاشتن آن به بسکتبال وجود دارد و فقط می‌توانیم چند روز از آن استفاده کنیم. از سوی دیگر بازسازی آن هم هزینه زیادی را می‌طلبد.

سالنی که فرصت نفس کشیدن ندارد/ آزادی، آزاد نیست

حسرت چینی‌ها با دیدن امکانات ایران بیشتر می‌شود

به گزارش فارس، بسکتبال برای دومین بار است که المپیکی می‌شود، اما به اندازه یک تیم المپیکی امکانات ندارد. شاید اگر چینی‌ها که میزبان جام جهانی بودند و در خانه المپیکی نشدند، امکانات بسکتبال ایران را ببینند، قطعا بیشتر حسرت خواهند برد.

فدراسیون بسکتبال سالهاست با کمبود سالن برای برگزاری اردوهای تیم ملی است و همین موضوع باعث شده از ظرفیت آزادی به صورت 24 ساعته از آن استفاده کند.

امکانات رقیبان ایران در آسیا ده ها برابر کشورمان است، اما بازهم تیم ما به عنوان بهترین تیم قاره کهن به المپیک می‌رود و شاید هم همین اتفاق باعث شده مسئولان ورزش تصور کنند که امکانات چیز مهمی نیست و غیرت و تعصب بازیکنان و کادر فنی کار را پیش می‌برد!

انتهای پیام/س

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا