شمار تردد از مرز خسروی به 300 هزار نفر رسید


شمار تردد از مرز خسروی به 300 هزار نفر رسید

تاتار، با بیان اینکه 90 درصد از زائران مرز خسروی را برای بازگشت انتخاب کرده اند، گفت: شمار تردد زائران از این پایانه مرزی به 300 هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، «مرادعلی تاتار» امروز(دوشنبه، ۲۹ مهر) با اشاره به بازگشایی مرز خسروی و فعالیت این پایانه به عنوان یکی از مرزهای چهارگانه کشور در اربعین ۹۸، به خبرنگاران گفت: بر اساس آخرین آمار اعلامی از میزان زائراین اربعین حسینی از مرزخسروی، شمار ترددها به 300 هزار نفر رسیده است.

فرماندار قصرشیرین، افزود: تاکنون 120 هزار نفر از زوار اربعین حسینی از مرز خسروی به کشور بازگشته اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰ هزار زائر این پایانه مرزی را برای عزیمت به کشور عراق برگزیدند، اظهار کرد: تا کنون 90 درصد این جمعیت، مرز خسروی را برای بازگشت به میهن اسلامی انتخاب کرده اند.

تاتار، این میزان تردد زائران از خسروی را نشان دهنده ظرفیت پاسخگویی، خدمات رسانی و قابلیت این پایانه قدیمی برای رونق بخشی به گردشگری مذهبی و باشکوه تر شدن راهپیمایی اربعین حسینی در سالهای آینده دانست.

بنا بر گفته های مسئولان ارشد استان کرمانشاه اگر محدودیت های طرف عراقی در فضا و زمان نمی بود؛ بدون شک شمار زوار عبوری از مرز خسروی به بیش از میزان اعلامی می رسید. بر اساس توافق اولیه با کشور عراق، عبور روزانه تا 30 هزار زائر از مرزخسروی پیش بینی شده بود.

استقبال اولیه و پرتراکم زائران حسینی از اقصی نقاط کشور نسبت به عبور از مرزخسروی نشان میدهد که سابقه نیک این پایانه مرزی در اذهان ایرانی ها باقی مانده و قصرشیرین هنوز هم برای آنها به عنوان دروازه عتبات عالیات است.

گفتنی است، امنیت مثال زدنی و نمونه در میان مبادی مرزی، خدمات رسانی با کیفیت و عبور و تردد همراه با کرامت زوار ، مرز خسروی را به طور ملموسی در اذهان زائران عبوری ماندگار کرد هر چند که در گام اول راه بازگشایی، اشکالاتی نیز وجود داشت که البته رنج این نواقص برای زوار حرم یار شیرین می نمود.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود