حفظ روابط بین المللی با وجود تحریم ها از اهداف اتاق بازرگانی ایران است


حفظ روابط بین المللی با وجود تحریم ها از اهداف اتاق بازرگانی ایران است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران گفت: حفظ روابط بین المللی و ارتباط دوجانبه با وجود تحریم ها از اهداف اتاق بازرگانی ایران است.

به گزارش ایرنا محسن عامری روز دوشنبه در کارگاه آموزشی پروژه بین المللی اربینت در سالن جلسات اتاق بازرگانی لرستان اظهار داشت: به همین منظور طرح بازآفرینی شهر خرم آباد و یکی محله های قدیمی این شهر با همکاری اتحادیه اروپا و اتاق بازرگانی ایران به عنوان پایلوت اجرا می شود.

وی گفت: خرم آباد در حوزه های مختلف دارای ظرفیت های بسیاری است و یکی از بهترین نمونه هایی بود که ما آن را به عنوان یک شهر نمونه به جوامع بین المللی معرفی کنیم.

وی افزود: پروژه بین المللی اربینت در حال حاضر در اتحادیه اروپا استارت خورده و ۱۱ کشور اروپایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم درگیر این پروژه هستند.

عامری بیان کرد: پنج کشور نیز خارج از اتحادیه اروپا فرصت داشته اند که در این پروژه مشارکت داشته باشند.

عامری با تاکید بر اینکه ایران یکی از این پنج کشور بوده است، افزود: در این پنج کشور، سه مورد صرفا مشاهده گر هستند، اما ما و یک شهر از چین قرار است که بخش هایی از این پروژه را اجرا کنیم و به صورت جدی در اجرای پروژه مشارکت داشته باشیم.

وی ادامه داد: خرم آباد بر مبنای شاخص های سطح درآمد و وضعیت اقتصادی، میزان برخورداری از منابع طبیعی، پتانسیل بازآفرینی برای این طرح انتخاب شد و در بازه زمانی پنج ساله اجرایی می شود.

عامری گفت: برای اتاق بازرگانی ایران خیلی مهم است که علیرغم وجود تحریم ها همچنان روابط بین المللی خود را حفظ کند.

خرم‎آباد به عنوان تنها شهر ایران برای اجرای طرح بازآفرینی شهری اتحادیه اروپا انتخاب شده که مراسم آغاز بکار رسمی این رویداد، دوشنبه ۲۹ مهرماه برگزار ‎شد.

این رویداد بزرگ در خرم آباد از ۲۹ مهرماه به مدت چهار روز با حضور نمایندگان اتحادیه اروپا و اجرای برنامه های جانبی آغاز می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا