از چالش ثبت نام دانش آموزان اوتیسمی تا غیبت غیر موجه دانشجویان عازم کربلا


از چالش ثبت نام دانش آموزان اوتیسمی تا غیبت غیر موجه دانشجویان عازم کربلا

در نسخه این هفته به عدم ثبت نام دانش آموزان اوتیسم در مدارس خاص، چالش غیبت غیر موجه دانشجویانی که به کربلا رفتن و طرح رتبه بندی فرهنگیان پرداختیم.

از چالش ثبت نام دانش آموزان اوتیسمی تا غیبت غیر موجه دانشجویان عازم کربلابه گزارش خبرنگار حوزه آموزش پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، این هفته پیامک‌های فراوانی به سامانه ۱۰۰۰۱۹۱۵ برایمان ارسال شده بود مبنی بر اینکه کودکان اوتیسمی در مدارس خاص پذیرفته نمی شوندو والدین آنها از این ماجرا ناراحت هستند.

ما هم پیگیر موضوع شدیم و پس از بررسی های لازم متوجه شدیم این مدارس استثنایی هنوز صندلی خالی برای بچه های خاص دارند اما انگار مسئولان مدرسه برای ورود این دانش آموزان سخت گیری می کنند. در صورتی که اگر مسئولان تست آزمون ورودی را کمی سبک ‌تر طراحی کنند این دانش آموزان اوتیسمی هم می توانند در این مدارس به راحتی تحصیل کنند.

بیشتر بخوانید:از عوارض خطرناک سیگار عنبر نسارا تا فروش صندلی‌های رشته پزشکی

چالش دیگر غیبت دانشجویان عازم به کربلا ست. اگر به یاد داشته باشید خبری قبل از اربعین امسال منتشر شد مبنی بر اینکه دانشجویان با خیال آسوده به پیاده روی اربعین بروند. اما بعد از اینکه دانشجویان از سفر برگشتند متوجه شدند که غیبت‌هایشان غیر موجه است.

ما هم این موضوع را از وزارت علوم پیگیری کردیم اما کسی پاسخگو نبود.

اما استادان محترم کمی هوای دانشجویان را داشته باشید زیرا آنها روی این خبر حساب باز کرده بودند.

مورد بعدی نسخه این هفته مربوط می شود به خبری که اوایل شهریور ماه پیگیر آن شده بودیم مبنی بر اینکه طرح رتبه بندی فرهنگیان چه زمانی اجرای می شود.

که سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم در آن زمان بیان کرد: قول می‌دهم تا اول مهر ماه این طرح را اجرایی کنیم ولی اکنون یک روز مانده که مهرماه به پایان برسد و هنوز هیچ خبری از اجرایی شدن این موضوع نیست.

دوباره این موضوع پیگیر شدیم و اکنون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: نکته‌ای که من تعهد کردم این است که تمام تلاش خود را می‌کنم بعد از تصویب این طرح، اجرا و اعمال آن از اول مهر ماه صورت گیرد.

یعنی هر زمانی که این طرح اجرا شود افزایش حقوق یا هر مزایای دیگری که داشته باشند از اول مهر محاسبه می شود.

اما ما همچنان پیگیر اجرا شدن این طرح هستیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس