آمادگی برای استخدام معلمان حق التدریس ظرف 2 ماه/ رتبه بندی فرهنگیان بعد از تصویب مجلس اجرا می‌شود


آمادگی برای استخدام معلمان حق التدریس ظرف 2 ماه/ رتبه بندی فرهنگیان بعد از تصویب مجلس اجرا می‌شود

معاون توسعه آموزش و پرورش گفت:آیین نامه استخدامی تصویب و در دولت نهایی شده لست اما منتظر هیئت تطبیق مصوبات دولت در مجلس هستیم تا کار جذب و استخدام را انجام دهیم که این کار ظرف حدود 2 ماه محقق خواهد شد..

آمادگی برای استخدام معلمان حق التدریس ظرف 2 ماه/ رتبه بندی فرهنگیان بعد از تصویب مجلس اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران جوان، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش در برنامه تهران ۲۰ درباره موضوع ساماندهی معلمان حق التدریس اظهار کرد: وظیفه ذاتی آموزش و پرورش پوشش تحصیلی حداکثری افراد لازم التعلیم است و تمام تلاش ها برای تحقق این هدف است که خروجی نهایی یعنی آموزش اتفاق بیفتد.

او ادامه داد: برای این کار قوانینی خاص برای نیروی انسانی داریم و ضرورت حضور ارائه خدمات در همه نقاط کشور آموزش و پرورش را ناگزیر می کند تا از نیروهای پاره دقت همچون معلمان حق التدریس استفاده کند.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه از سال ۸۸ با نظر مجلس مقرر شد افراد حق التدریس استخدام شوند، گفت: مقرر بود تا سال ۸۹ تمام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت استخدام رسمی شوند اما با توجه به اینکه نیاز به نیروی انسانی صفر نمی شود، جذب حق التدریس ادامه داشت.

۳۲ هزار حق التدریس آزاد در آموزش و پرورش

معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۳۲ هزار حق التدریس آزاد اکنون در آموزش و پرورش فعال هستند، گفت. تعداد کل معلم ۵۷۰ هزار نفر هستند و معلمان حق التدریس حدود ۱۰ درصد معلمان را شامل می‌شوند.

استخدام رسمی معلمان حق التدریس ظرف ۲ ماه

او درباره عدم استخدام رسمی معلمان حق التدریس تاکنون گفت: آیین نامه استخدامی تصویب و در دولت نهایی شده لست اما منتظر هیئت تطبیق مصوبات دولت در مجلس هستیم تا کار جذب و استخدام را انجام دهیم که این کار ظرف حدود ۲ ماه محقق خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت حق التدریس گفت: آموزش و پرورش با کسری بودجه مزمن بر می‌گردد که مشکل آن به پنج دهه قبل می رسد، در سال ۹۸، ۱۲۰۰ میلیارد تومان آن از سال گذشته بود که البته بخش عمده آن را تامین اعتبار مردیم.

الهیار ترکمن با اشاره به پرداخت به روز حقوق معلمان گفت: تا اسفند ۹۷، پرداخت معوقات انجام شد، مطالبات فرودین و اردیبهشت هم با حقوق مهرماه واریز می شود تا پرونده مطالبات حق التدریس شاغلان ۹۷ بسته شود.

او با اشاره به اینکه برنامه ششم مبنی بر پرداخت به روز برای حقوق آبان ماه معلمان اعمال می‌شود، گفت: در ساماندهی نیروی انسانی چندین ظرفیت مشخص مانند نیروهای رسمی و پیمانی و حق التدریس شاغلان را در نظر گرفتیم همچنین سرباز معلمان و خرید خدمات آموزشی را هم در نظر داریم.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه در ماده ۶۳ برنامه ششم ورودی آموزش و پرورش فقط باید از طریق دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی باشد، گفت: اکنون در هیچ استانی گزارش مبنی بر کلاس خالی نداریم و ظرفیت ها براساس نام نویسی در سامانه سناد تنظیم شده است البته در برخی مناطقی معلمی حاضر نیست سر کلاس درس برود چراکه فاصله مدرسه تا منزلش زیاد است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اکنون آموزش و پرورش از معلول‌هایی مانند مشکل بودجه و حقوق رنج می‌برد، گفت: همواره به دنبال رفع این مشکل هستیم همچنین دولت هرگز دنبال خصوصی کردن آموزش و پرورش نیست.

رتبه‌ بندی فرهنگیان از مهر ۹۸

الهیار با اشاره به موضوع رتبه‌ بندی فرهنگیان گفت: رتبه بندی به زودی در صحن دولت تصویب و به مجلس ارجاع داده می‌شود، گفت: بعد از تصویب در صحن مجلس اجرای آن از مهر ۹۸ اعمال خواهد شد.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه تا پایان ۱۴۰۰ باید معلمان حق التدریس را استخدام رسمی کنیم، تصریح کرد: آمادگی این کار را داریم و حتی می توانیم کار را زودتر انجام دهیم.

در ادامه حسین رمضانی با اشاره به اینکه عمده معلمان از شرایط آموزش و پرورش رضایت ندارند، گفت: این موضوع تمام معلمان و تمام افراد دست اندرکار آموزش اعم از معلمان رسمی، دانشجومعلمان، سرباز معلمان، نیروهای آزاد، خرید خدمات و حق التدریس را شامل می‌شود.

او ادامه داد: در میان این گروه‌ها معلمان خرید خدمات آموزشی، نیروهای حق التدریس و بعد از آن سایر گروه ها بیشترین مشکلات را دارند.

آخرین پرداختی معلمان حق التدریس رسمی اسفندماه

عضو کانون صنفی معلمان تهران گفت: آخرین پرداختی معلمان حق التدریس رسمی اسفندماه بوده است و حالا باید سر کلاس درس برود، در چنین شرایطی برخی کلاس ها هنوز معلم ندارند.

رمضانی در واکنش به اظهارات الهیار ترکمن مبنی بر نبود ملتی خالی از معلم گفت: کلاس های خالی در مدارس را شاهد هستیم و اکنون به طور اختصاصی می توان به منطقه فشافویه اشاره کرد که نیروی انسانی نداریم تا وارد کلاس شود همچنین تراکم کلاس‌های درس در برخی مناطق به ۴۰ نفر می‌رسد.

او گفت: مشکل آموزش و پرورش این است که در ستاد، لایه به لایه از انتقال اطلاعات به مسئولان بالادستی جلوگیری می‌شود.

عضو کانون صنفی معلمان تهران ادامه داد: اگر همچنان مشکلات بودجه ای داریم به دلیل اطلاعات غلطی است که آموزش و پرورش به دولت داده است، تاکنون کدام وزیر آموزش و پرورش به دلیل مشکل بودجه استعفا داده است تا ارادگی خود را اعلام کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022