آموزش بهداشتی فردی برای 100 هزار زائر در بیمارستان صحرایی مرز شلمچه


آموزش بهداشتی فردی برای  100 هزار زائر در بیمارستان صحرایی مرز شلمچه

یلالی گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون به 100 هزار زائر اربعین حسینی در مرز شلمچه آموزش بهداشتی به صورت فردی ارائه شده است.

«آرش یلالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، از آموزش بهداشتی 100 هزار زائر به صورت فردی خبر داد و اظهار کرد: آموزش نکات بهداشتی برای این تعداد زائر در بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان مستقر در مرز شلمچه انجام شده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: همچنین علاوه بر این یک هزار و 708 زائر نیز با مراجعه به درمانگاه مامایی خدمات رایگان دریافت کردند که از این تعداد 646 زن عارضه‌ دار و 56 مورد مادر باردار عارضه‌دار درمان شدند.

وی به مراجعه تاکنون 384 زائر به مرکز دندانپزشکی این دانشکده مستقر در مرز شلمچه اشاره کرد و افزود: این تعداد زائر خدماتی مانند کشیدن دندان، ترمیم و جرم گیری را از مرکز دنداپزشکی بیمارستان صحرایی مستقر در مرز شلمچه دریافت کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون 172 مورد نمونه‌ برداری میکروبی آب و 2 هزار و 340 مورد بازدید از مخازن آب شرب در مرز شلمچه انجام شده تصریح کرد: تا روز (یکشنبه 28 مهر) 747 مرتبه از مرکز پخت جمعی غذای زائران و 717 مرتبه از محل اسکان زائران بازدید بهداشتی صورت گرفته است.

یلالی ابراز کرد: از ابتدای برپایی مواکب در مرز شلمچه از ابتدای میدان مقاومت تا نقطه صفر مرزی تاکنون 2 هزار و 214 بازدید نیز از موکب‌ها توسط پرسنل بهداشت دانشکده علوم پزشکی انجام شده است.

وی تعداد موارد بازدید از تأسیسات رفاهی و سرویس‌های بهداشتی (حمام، توالت و استراحتگاه) را 12 هزار و 496 مورد خواند و تاکید کرد: تاکنون حدود 100 هزار زائر به صورت فردی آموزش بهداشتی دیدند و این آموزش برای گروه‌ها نیز 69 هزار و 203 مورد بوده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه 56 هزار برگ رسانه آموزشی مکتوب نیز در میان زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه توزیع شده است عنوان کرد: حدود 18 هزار ماسک نیز میان زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه توزیع شده است.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جام ملت‌های فوتسال آسیا|ازبکستان حریف ایران در نیمه‌نهایی شد