دیوارها در آستارا نقش طبیعت گرفت


دیوارها در آستارا نقش طبیعت گرفت

آستارا - ایرنا - شهردار آستارا از رنگ‌آمیزی و نقاشی 500 متر از دیوارهای اماکن عمومی این شهر، با هدف زیباسازی و افزایش نشاط‌ اجتماعی خبر داد.

جواد معیتی روز دوشنبه اظهار کرد: برای زیباسازی دیوارها و فضای شهر آستارا در تابستان امسال ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شد و چهار هنرمند نقاش از استان گیلان در این کار مشارکت کرده اند.

وی بیان کرد: تصاویر نمادهای آستارا نظیر ساحل، جنگل، دریا و ماهی بر دیوارهای خیابان امام (ره)، جمهوری اسلامی، قنبر محله و مقابل فرمانداری نقاشی شد و تا پایان سال، ۶۰۰ متر دیگر از دیوارها نقاشی خواهد شد.

معیتی ادامه داد: مجسمه حکیم نظامی در خیابان فارابی آستارا نیز نورپردازی و بهسازی و ابیاتی از آن شاعر برجسته، با خط نستعلیق در اطراف تندیس خوشنویسی شد.

وی گفت: نصب پازل و زیباسازی ضلع های شرقی و غربی پل خیابان فارابی و شن ریزی و تسطیح خیابان شهید رجایی برای جلوگیری از آبگرفتگی، از اقدامات دیگر شهرداری در چند روز گذشته است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن، با یکهزار هکتار وسعت و ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت از شهرهای گردشگرپذیر ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار