گروه «راویان عطش» 17 تعزیه در مناطق مختلف اجرا کرد


گروه «راویان عطش» 17 تعزیه در مناطق مختلف اجرا کرد

گروه اجتماعی ــ سرپرست گروه تعزیه‌خوانی راویان عطش از اجرای 17 تعزیه در مناطق مختلف استان در ماه‌های محرم و صفر امسال خبر داد.

گروه «راویان عطش» 17 تعزیه در مناطق مختلف اجرا کردهادی صندوق‌ساز، سرپرست گروه تعزیه‌خوانی راویان عطش در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: گروه تعزیه‌خوانان راویان عطش از سال 1393 فعالیت خود را آغاز کرد و می‌توان گفت نخستین گروهی در شهرستان یزد است که تعزیه را از سبک سنتی و قدیمی یزد به سبک نسخه‌های تهران (ملی) اجرا کرده و توانسته است طرفداران زیادی را در شهرستان یزد و اطراف به این سبک آشنا و علاقه‌مند گرداند.

وی ادامه داد: «راویان عطش» از گروه‌های تعزیه‌خوانی ملی شهر یزد است که در اجرا از تعزیه‌نامه‌های سیدمصطفی کاشانی (میر عزا) و آثار زنده‌یاد دکتر جابر عناصری استفاده می‌کند.

صندوقساز افزود: این گروه امسال در ماه‌های محرم و صفر، 17 تعزیه در مناطق مختلف استان اجرا کرده و از ابتدای فعالیت خود در سال 1393 تاکنون بیش از 55 اجرا داشته است.

وی بیان کرد: همچنین به مناسبت اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان، مجالس تعزیه شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و شهادت حضرت علی اکبر(ع)، با استقبال پرشور عزاداران حسینی و قشرهای مختلف مردم در کنار مسجد و مؤسسه خیریه حضرت رقیه(س) آزادشهر یزد اجرا ‌شد.

سرپرست گروه تعزیه‌خوانان راویان عطش یادآور شد: در اجرای این هنر آئینی و نمایشی 20 تعزیه‌خوان و عوامل بومی استان همکاری داشتند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی