وحدت و هماهنگی لازمه مدیریت شهری درقم است


وحدت و هماهنگی لازمه مدیریت شهری درقم است

قم – ایرنا – شهردار قم وحدت و هماهنگی را لازمه مدیریت شهری دانست و گفت: رویکرد شهرداری قم همکاری با دستگاه های مختلف است ولی برخی به دنبال حاشیه سازی علیه شهرداری هستند.

سید مرتضی سقائیاننژاد، عصر دوشنبه در یکصد و پانزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در ساختمان شهید باکری این شورا، اظهار داشت:‌ انتخابات نزدیک است و این موجب شده تا برخی افراد دست به اقدامات سلیقه ای بزنند که این اقدام‌ها خدمت رسانی به شهروندان قم را با چالش مواجه می‌کند.

وی درادامه اظهار داشت: درحال حاضر تمام بار ساماندهی ترافیک شهری به دوش شهرداری انداخته شده است،و با وجودی که باید باید تمام ظرفیتهای فرهنگی استان نیز پای کار بیایند ولی شاهد هستیم که برای ساماندهی ترافیک همه خود را کنار کشیده اند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف تعهداتی به شهرداری دارند که به این تعهدات عمل نکرده اند و این موجب شده تا خدمت رسانی به مردم با مشکل مواجه شود.

شهردار قم با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون یک ریال از اعتبارات دولتی به شهرداری قم داده نشده است، گفت: شهرداری تنها نهادی است که درحال اجرای طرح‌های عمرانی درشهر است و باید به جای سنگ اندازی همه به کمک شهرداری بیایند.

سقائیاننژاد درادامه با انتقاد از سنگ اندازی برخی مسئولان استان در اجرای طرح تقاطع شهید کیوانفر و چهارمردان گفت: با وجود طی کردن تمام مراحل قانونی، نامه ای رسمی به شهرداری قم داده شده که باید اجرای این تقاطع متوقف شود که به اعتقاد ما این نامه غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه شهرداری طرح‌هایی که تبعات اجتماعی را دارند اجرا نمی‌کند افزود: اولویت شهرداری قم در اجرای طرح‌های عمرانی ایجاد رفاه اجتماعی برای مردم است و به طور قطع طرح‌هایی که مردم را دچار مشکل می کند، توسط شهرداری اجرایی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام ابعاد اجرای این طرح مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: شرایط ترافیکی و وضعیت تقاطع کیوانفر و امام خمینی(ره) به گونه ای است که اجرای این طرح را ضروری کرده است.

سقائیان نژاد، با اشاره به الزام شهرداری قم به اجرای طرح شهید کیوانفر توسط شورای اسلامی شهر قم گفت: این طرح روند قانونی خود را طی کرده و شورای حل اختلاف نیز آن را تایید کرده است.

شهردار قم، گفت: مطالبات مردم باید در قالب ظرفیت‌های شهری و شهرداری ترسیم شود و باید به دلیل محدودیت بودجه شهرداری در این زمینه اولویت بندی طرح های مورد تاکید قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت درآمدی شهرداری قم، ادامه داد: شهردای نیروی اجرایی شهر است و باید برای انجام درست خدمت رسانی به مردم، همه به کمک شهرداری بیایند.

سقائیان نژاد با انتقاد ازبرخی طرحهای تحمیلی به شهرداری قم توسط دستگاه های مختلف، ادامه داد: برخی طرح‌های تحمیلی ، باری مضاعف بر دوش شهرداری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو