ششمین سوگواره تعزیه در بیجار برگزار شد


ششمین سوگواره تعزیه در بیجار برگزار شد

سنندج - ایرنا - ششمین سوگواره تعزیه و مرثیه خوانی امام حسین (ع) با استقبال مردم و مسئولین در تیمچه حاج شهباز بازار تاریخی شهر بیجار برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال به مناسبت اربعین حسینی در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۸ و ۲۹ مهرماه با حضور گروه تعزیه و مرثیه خوانی برتر کشوری، ششمین سوگواره تعزیه ومرثیه راویان عشق در شهرهای سنندج و بیجار برگزار شد.

عباس بابامرادیان افزود: روز یکشنبه ۲۸ مهرماه شهر سنندج میزبان این گروه ۱۵ نفره بود و امروز دوشنبه ۲۹ مهر نیز شهرستان بیجار در تیمچه حاج شهباز میزبان این گروه بود.

وی گفت: هدف از برگزاری این آیین، زنده نگهداشتن تعزیه و مرثیه خوانی سنتی در جامعه است و تلاش شد در آن ادبیات غنی، فرهنگ سازی و مکتب حسینی را به نسل آینده انتقال داد.

وی تاکید کرد: از گذشته گروه‌های مختلف مردمی در شهرستان‌ها و روستاها اقدام به برگزاری تعزیه خوانی و مرثیه خوانی برای ائمه اطهار (ع) به خصوص حضرت اباعبدالله حسین (ع) می کنند.
بابامرادیان افزود: برگزاری آیین تعزیه خوانی و مرثیه خوانی با استفاده از کتب مقتل و نظارت بر محتوای ارائه شده می‌تواند از ایجاد انحرافت و تحریف ها پیشگیری نماید و نسل آینده انقلاب را به درستی با مفاهیم ارزشمند اسلام و ایثار آشنا نماید.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید