13 کاروان زائران پیاده از خواف و بجستان عازم مشهد شد


13 کاروان زائران پیاده از خواف و بجستان عازم مشهد شد

گناباد- ایرنا- 570 زائر پیاده در قالب 13 کاروان از شهرستان‌های خواف و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی برای حضور در عزاداری دهه آخر صفر طی سه روز گذشته عازم مشهد شدند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجستان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ۶ کاروان زائران پیاده امام رضا (ع) به استعداد ۱۷۰ نفر از این شهرستان به مشهد مقدس اعزام شدند.

حجت الاسلام مهدی شکاری افزود: این افراد پس از پیمودن مسیر ۲۷۸ کیلومتری بجستان تا مشهد همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و سالروز شهادت امام هشتم (ع) به خیل عزاداران در حرم مطهر رضوی می‌پیوندند.

وی اظهار داشت: یک کاروان ۱۵۰ نفره زائران پیاده امام رضا (ع) از بجستان نیز طی روزهای آینده مسیر باغچه (ملک آباد) تا مشهد مقدس را با پای پیاده طی می کنند.

وی با بیان اینکه یک کاروان پیاده هشت نفره نیز از بشرویه خراسان جنوبی در مسیر خود از بجستان عبور کردند گفت: بسته های فرهنگی شامل آداب زیارت امام رضا (ع) و مباحث اعتقادی بین زائران پیاده توزیع می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خواف هم به خبرنگار ایرنا گفت: هفت کاروان زائران پیاده به استعداد ۴۰۰ نفر طی سه روز گذشته برای حضور در عزاداری دهه آخر صفر از این شهرستان به مشهد مقدس اعزام شدند که پس از طی مسافت ۲۶۷ کیلومتری در عزاداری دهه آخر صفر در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) حضور می‌یابند.

حجت الاسلام محمد زنگنه افزود: یک کاروان ۷۰ نفری زائران پیاده نیز از شهرستان قاین استان خراسان جنوبی در مسیر عزیمت به مشهد مقدس از شهرستان خواف عبور کردند.

وی اظهار داشت: با همکاری خیران در ایستگاه‌های صلواتی طول مسیر بسته های فرهنگی و غذا بین زائران پیاده توزیع می‌شود.

وی گفت: سال گذشته ۳۵۰ زائر پیاده در قالب ۶ کاروان از شهرستان خواف برای حضور در عزاداری دهه آخر صفر و سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) عازم مشهد شدند.

شهرستان‌های خواف و بجستان با ۱۸۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در ۲۶۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب شرقی و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

زائران پیاده حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) طی دهه آخر ماه صفر هر سال در قالب دسته های عزاداری برای عرض تسلیت و سوگواری از نقاط مختلف کشور عازم مشهد می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...