روند اجرای 6 طرح عمرانی نیمه تمام در بیرجند بررسی شد


روند اجرای 6 طرح عمرانی نیمه تمام در بیرجند بررسی شد

بیرجند - ایرنا - روند اجرای 6 طرح عمرانی نیمه تمام شهرستان بیرجند با حضور و بازدید میدانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.

هنرستان کاردانش ۱۵ کلاسه الهیه، مرکز فرهنگی هنری شماره چهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تقاطع غیر همسطح کمربندی شمال غرب بیرجند محور سه قلعه، آماده سازی شهرک صنوف آلاینده، تامین زیرساخت‌های اراضی موسوی و خانه مطبوعات و تالار علامه فرزان از مهمترین پروژه‌های نیمه تمام مورد بازدید سید کمال الدین میرجعفریان بود.

عملیات اجرایی پروژه هنرستان هدایت‌الله موسوی (الهیه) از سال ۹۰ آغاز شده و هم اکنون در مرحله سوم ساخت قرار دارد، از محل اعتبارات استانی امسال یک میلیارد ۵۹۰ میلیون تومان به این پروژه اختصاص یافته که تاکنون ۴۸۴ میلیون تومان محقق شده است.

پروژه هنرستان کاردانش از اعتبارات ملی تاکنون ۹۶۲ میلیون تومان استفاده کرده و برای تکمیل آن به یک میلیارد تومان دیگر نیاز است.

مرکز فرهنگی هنری شماره چهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۷۰۰ متر زیربنا و پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی مشکل اصلی آن کمبود اعتبار و تخصیص و معارضات با شهرداری بود.

تقاطع غیر همسطح کمربندی شمال غرب بیرجند از سال ۹۴ آغاز شده که بنا به اهمیت ترافیکی و تلاش اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی و شهرداری مقرر شد تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

در ارتباط با پروژه ۷۷ هکتاری شهرک صنوف آلاینده موارد و مشکلات موجود مورد بررسی قرار گرفت و از آنجا که در فاز اول قرار شد هزار و ۶۳۴ کارگاه عملیات آغاز شود و در این محل استقرار یابند مقرر شد با تعیین مهلت مقرر و همکاری شهرداری در صدور پروانه هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

اراضی موسویه از پروژه‌هایی است که به گفته فرماندار بیرجند پرونده‌ای ۴۰ ساله دارد اما پس از تعیین تکلیف مالکیت زمین و واگذاری اسناد هنوز هیچگونه زیرساختی در این منطقه دیده نشده بود که قرار شد در نشستی که با حضور بنیاد مستضعفان، شهرداری و ادارات کل آب و فاضلاب، گاز، برق، آب و تلفن برگزار می‌شود نتیجه نهایی به دفتر فنی برای تعیین تکلیف ارسال شود.

بهسازی و نوسازی سالن آمفی تئاتر فرزان و خانه مطبوعات از دیگر موارد بازدید امروز معاون استاندار خراسان جنوبی بود که این پروژه هزار و ۷۰۰ متر مربعی با زیربنای هزار و ۳۷۲ متر مربع نیازمند تخصیص اعتبار برای پایان عملیات اجرایی است.

برای تکمیل این پروژه که نیازمند ۶ میلیارد تومان اعتبار است قرار شد برای امسال تا حدی که پیشرفت فیزیکی داشته باشد اعتبارات تخصیص یابد.

در این بازدید فرماندار بیرجند و تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی را همراهی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟