توانخواهان اردستانی نیازمند نیروهای متخصص هستند


توانخواهان اردستانی نیازمند نیروهای متخصص هستند

کاشان- ایرنا- رییس اداره بهزیستی شهرستان اردستان گفت: جامعه توانخواهان این شهرستان با مشکلات گوناگونی روبه‌رو هستند که از جمله می‌توان به کمبود نیروهای تخصصی اشاره کرد.

محمدعلی مطلب‌زاده روز دوشنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی اردستان افزود: جامعه توانخواهان این شهرستان با کمبودها و مشکلاتی مانند نبود نیروی متخصص کار درمانی، شنوایی سنجی و بینایی سنجی روبه‌رو شدند که موجب شده تا افراد در صورت نیاز به سایر شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی با اشاره به شناسایی یک‌هزار و ۱۳۶ نفر توانخواه در شهرستان اردستان بیان کرد: اجرا نشدن کامل قانون جامع حمایت از معلولان یکی دیگر از این چالش‌ها به شمار می‌رود.

رییس اداره بهزیستی شهرستان اردستان اضافه کرد: لزوم استفاده از سه درصد سهمیه استخدامی معلولان در دستگاه‌های دولتی در نخستین نشست شورای عالی معلولان به ریاست معاون اول رییس جمهوری مورد تاکید قرار گرفت که در صورت اجرا، بخشی از مشکلات این قشر را برطرف می‌کند.

وی همچنین نبود اعتبار برای برقراری مستمری افرادی که در نوبت هستند، بالا بودن هزینه نگهداری و درمان توانخواهان و افراد مبتلا به بیماری‌های خاص یا ضایعه نخاعی، سهمیه محدود بیمه کارفرما و نبود تشکل غیردولتی توانخواهان را از دیگر چالش‌های این قشر عنوان کرد.

مطلب زاده تاکید کرد: سه مرکز زیر پوشش بهزیستی شامل مرکز نگهداری سالمندان زواره با ۲۵ نفر سالمند زن، مرکز روزانه شهید مدرس اردستان با ۱۶ نفر کودک و مرکز توانبخشی کچومثقال با ۱۰ نفر کودک توانخواه ذهنی به افزایش میزان یارانه نیاز دارند.

فرماندار اردستان نیز در این نشست اظهار داشت: جامعه‌ای که افزون‌بر یک‌هزار و ۱۰۰ نفر توانخواه دارد، جامعه‌ای محدود نیست که دستگاه‌های دولتی بتوانند به سادگی از کنار آن عبور کنند.

حمیدرضا تاملی افزود: بهزیستی باید پیگیر تشکیل سمن معلولان باشد و افراد توانمند، علاقه‌مند و کسانی که دغدغه این قشر را دارند به فعالیت ترغیب کنند تا حق این افراد دفاع شود.

وی همچنین خواستار تشکیل هیات ورزشی جانبازان و معلولان در این شهرستان شد و گفت: این هیات با مدیریت بنیاد شهید، بهزیستی و مشارکت اداره ورزش و جوانان راه‌اندازی و امکانات ورزشی مورد نیاز فراهم شود.

فرماندار اردستان در ادامه از اداره بهزیستی خواست تا درصد، شدت و نوع معلولیت، وضعیت جسمی و نیازهای گوناگون این قشر را تهیه و برای پیگیری به فرمانداری ارائه کند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه