نانوایی‌های متخلف تعطیل می‌شوند


نانوایی‌های متخلف تعطیل می‌شوند

کاشان- ایرنا- معاون برنامه‌‍‌‎‎‎‎ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: نانوایی‌های این شهرستان در سه رده سطح‌بندی شدند و واحدها در صورت انجام سه تخلف تعطیل و با نصب پارچه‌نوشته به مردم هم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مسعود خاندایی عصر دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: نانوایی‌ها بر اساس کیفیت نان به عالی، متوسط و پایین سطح‌بندی شده‌اند که این تصمیم برای نخستین‌بار بر اساس مصوبه کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان شهرستان کاشان گرفته شده و تعزیرات حکومتی نیز مسوول اجرای آن است.

وی افزود: نانوایی‌هایی که وزن چانه آنها بیش از حد استاندارد باشد و همچنین نان مرغوب و با کیفیت تولید کنند، نانوایی عالی و به نانوایی‌هایی که در چارچوب قانون اقدام به تولید نان و تامین رضایت نسبی شهروندان می‌کنند، نانوایی متوسط گفته می‌شود.

معاون برنامه‌‍‌‎‎‎‎ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان در مورد افزایش قیمت‌ها نیز تشریح کرد: با توجه به شرایطی که بر بازار حاکم بود و همچنین افزایش خدمات دولتی مانند آب، برق، گاز و حقوق، دستمزد و بیمه در پنج سال گذشته، قیمت نان افزایش نیافته بود و این مهم خواسته نانوایان در سطح کشور است.

وی اضافه کرد: بر این اساس قیمت نان در چارچوب قوانین و مقررات که جزو اختیارهای فرمانداری و کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان شهرستان کاشان است، بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافت.

خاندایی با اشاره به توزیع ماهانه ۵۲ هزار کیسه آرد یارانه‌ای ۴۰ کیلوگرمی بین نانوایی‌های کاشان تصریح کرد: کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان این شهرستان همواره از مرحله ورود گندم به آسیاب،آرد کردن گندم تا پخت نان به صورت مستمر نظارت می‌کند و در صورت بروز تخلف قاطعانه برخورد خواهد کرد.

نزدیک به ۴۰۰ نانوایی در شهرستان کاشان فعالیت دارند که ۶۰ واحد سنگک تنوری، ۱۴۱ واحد لواش ماشینی و بقیه انواع نان‌های دیگر را پخت می‌کنند.

شهرستان کاشان دارای ۲ کارخانه آرد است که بخشی از نیاز سایر شهرستان‌های شمالی استان اصفهان را نیز تامین می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022