عدالت در تعرفه باید در تمام رشته ها ایجاد شود/ انصراف دانشجویان مقطع دکتری از تحصیل در رشته بیهوشی


عدالت در تعرفه باید در تمام رشته ها ایجاد شود/ انصراف دانشجویان مقطع دکتری از تحصیل در رشته بیهوشی

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی گفت: دانشجویان مقطع دکتری رشته بیهوشی به دلیل شرایط این رشته از تحصیل انصراف می دهند.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی گفت: دانشجویان مقطع دکتری رشته بیهوشی به دلیل شرایط این رشته از تحصیل انصراف می دهند.

عدالت در تعرفه باید در تمام رشته ها ایجاد شود/ انصراف دانشجویان مقطع دکتری از تحصیل در رشته بیهوشیعلیرضا سلیمی معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی و رئیس انجمن متخصصان بیهوشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت نامناسب رشته بیهوشی اظهار کرد: متأسفانه به دلیل شرایط مبهم و کاهش یکدفعه‌ای تعرفه بیهوشی، بسیاری از دانشجویان مقطع دکتری از ادامه تحصیل انصراف دادند و این مسئله می‌تواند زنگ خطری برای کشور در آینده‌ای نزدیک باشد.

او ادامه داد: در حال حاضر رشته بیهوشی یکی از موفق‌ترین رشته در حوزه سلامت محسوب می‌شود زیرا خدمات ارائه شده به وسیله متخصصان بیهوشی در حد کشورهای پیشرفته است و هیچگونه عوارضی برای بیماران ایجاد نمی‌شود.

سلیمی تأکید کرد: باید یک شرایط مناسب و ایده‌آل را برای متخصصان بیهوشی در کشور ایجاد کنیم تا طی ۱۰ سال آینده دچار کمبود نیروی متخصص خوب در این حوزه نشویم.

لزوم بازنگری تعرفه ها تا پایان آبان ماه

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی و رئیس انجمن متخصصان بیهوشی با اشاره به موضوع بازنگری کتاب ارزش‌های نسبی و تعرفه گفت: بازنگری تعرفه‌های پزشکی باید تا پایان آبان ماه انجام شود چرا که بودجه کشور در ماه آذر بسته می‌شود و اگر قرار است تغییری در تعرفه خدمات پزشکی ایجاد شود باید تا قبل از آبان ماه تصمیم جدی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی در سایت مرکزی دانشگاه شهید بهشتی راه اندازی می‌شود

او گفت: من معتقدم که باید تعرفه خدمات پزشکی عادلانه باشد نه اینکه برای یکسری از رشته‌ها افزایش بیشتری نسبت به سایر حوزه‌ها داشته باشند زیرا این مسئله یعنی عدالت در تعرفه باعث ایجاد انگیزه بین همکاران جوان کشورمان می‌شود و در ضمن احتمال می‌رود که خدمات ارائه شده از افت کیفی برخوردار شود.

انتهای پیام /

کمبود متخصصان بیهوشی در آینده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟